به گزارش «نود اقتصادی» سید رضا فاطمی امین روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از واحد تولیدی شیشه فلوت گروه صنعتی شیشه کاوه در شهرک صنعتی کاویان فریمان افزود: وضعیت تولید و صنعت در کشور امیدوارکننده شده و نسبت به قبل شرایط بهتری دارد.

وی ادامه داد: رشد بخش صنعت در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، هشت درصد بوده که این میزان بیش از ۲ برابر رشد کل اقتصاد کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:درواقع رشد اقتصاد کشور در مدت مزبور در سال گذشته ۳.۷ درصد بود و این موضوع از این جهت قابل اهمیت است که بخش صنعت پیشران اقتصاد کشور بوده و نویدبخش حرکت و رشد در همه بخش‌های اقتصادی است.

فاطمی امین افزود: رشد بخش معدن در تابستان ۱۴۰۰ منفی نیم درصد بود درحالی‌که رشد بخش معدن در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۲ درصد رسید. همچنین در پاییز ۱۴۰۱، رشد سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات ۲۸ درصد افزایش داشت که در ۱۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است و در ۹ ماهه سال گذشته رشد سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات ۲۰ درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درمجموع وضعیت تولید صنعتی و معدنی را در سال ۱۴۰۱ فزاینده و با بهبود در همه شاخص‌ها ذکر و عنوان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی در سال گذشته رشد تولید داشته‌اند و بسیاری از واحدهای تعطیل، احیا شدند به طوری که در همین خراسان رضوی پارسال ۱۵۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند.

فاطمی امین افزود: رشد تولید نشان‌دهنده یک رونق است و خوشبختانه اشتغال صنعتی در پاییز سال ۱۴۰۱ به بیش از هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید که عددی قابل توجه به شمار می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکتشاف در محدوده‌های معدنی با رشد قابل توجهی همراه بوده است به طوری که صدور مجوزهای زیست‌محیطی و منابع طبیعی برای اکتشافات معدنی در کل کشور از 7 درصد سال ۱۴۰۰ به ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.