به گزارش «نود اقتصادی»، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارز گفت: عوامل مختلفی مانند روابط خارجی، موضوعات سیاسی و ... بر موضوع ارز تاثیرگذار است.

وی افزود: طی چند روز اخیر تغییرات بازار ارز در نتیجه ارتباطات منطقه‌ای دولت آقای رئیسی در حوزه همسایگان، ورود درهم امارات به کشور و فضای به وجود آمده را مشاهده کرده‌ایم.

نجم‌آبادی بیان کرد: آنچه بر سر ارز آمد، یک تورم انتظاری و نگاه مبتنی تحت تاثیر فضای روانی بود، به همین دلیل به سرعت شکست خورد. اتفاقات اخیر نشان داد برای از بین بردن آقایی دلار کار‌های مخلتفی می‌توان انجام داد که اقدامات اخیر دولت و بانک مرکزی هم در این راستا بود.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: تهاتر، قانونمند کردن رمز ارزها، مبادلات با کشور‌های قدرتمند مانند اعضای شانگ‌های با ارز‌های ملی از جمله کار‌هایی است که نباید دور از نظر داشت. با این سیاست‌ها می‌توان منابع را از ارز‌های کشور‌های هم پیمان انباشته ساخت.

وی در پایان تاکید کرد: این کار‌ها در واقع آقایی دلار را تضعیف خواهد کرد. زلف اقتصاد را نباید به دلار گره زد و میدان را به دشمنی داد که با منافع این ملت و نظام کینه دیرینه دارد.