شنیده‌های خبرنگار «نود اقتصادی» از استان‌های مختلف حاکی از تخلفات گسترده در بعضی هیات‌های استانی برای ثبت نام داوطلبین کاندیداتوری برای شرکت در دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی حکایت دارد.

گفته می‌شود که صلاحیت برخی از افراد در برخی استان‌ها با بارگذاری مدارک خلاف واقع تایید شده است. همچنین برخی افراد که اظهارنامه مالیاتی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ را نداشته‌اند با بارگذاری اظهارنامه‌های پیش از موعد برای سال ۱۴۰۱ در انتخابات ثبت نام کرده اند. این در حالی است که هنوز موعد تنظیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ فرا نرسیده است. 

به نظر می‌رسد انجمن نظارت بر انتخابات که اخیرا هم انتخابات را تا ۲۰ اسفند به تاخیر انداخته باید نظارت دقیقی روی تخلفات صورت گرفته در برخی استان‌ها داشته باشد تا حق فعالان واقعی اقتصادی برای شرکت در انتخابات تضییع نشود.

ضمناً شنیده شده که هیات‌های نظارت استانی فاقد دسترسی‌های برخط به سامانه‌های گمرکی و تامین اجتماعی و مالیاتی برای راستی آزمایی مدارک داوطلبین بوده‌اند و گفته می شود که انجمن نظارت هم اینگونه دسترسی را ندارد که امکان عبور داوطلبین از فیلتر انجمن نظارت با مدارک خلاف واقع را می‌دهد.