علیرضا زاکانی شهردار تهران اوایل بهمن‌ماه سال جاری لایحه بودجه 1402 را تقدیم شورای شهر تهران کرد و پس ‌از آن شورای شهر تهران با کاهش اندکی (حدود 3 هزار میلیارد تومان) کلیات لایحه پیشنهادی را به تصویب رساند. در همین رابطه جهش بودجه‌ای در برخی از بخش‌های شهرداری تهران مشهود است. یکی از این بخش‌ها، حوزه نوسازی است. در همین رابطه، سید مهدی هدایت "مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران" به بحث و بررسی در خصوص افزایش دو برابری بودجه 1402 پرداخت و دلیل اصلی این جهش را تحقق کامل بودجه سال 1401 دانست. 
وی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی»، درباره بودجه سازمان نوسازی برای سال 1402 گفت: بودجه 1401 سازمان، بیش از  100 در درصد محقق شده و امسال نیز در ردیف‌ها مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروانه‌های مسکن معوض (پروانه‌هایی که در زمین‌های شهرداری صادرشده) به سازمان نوسازی تخصیص داده‌شده است.
هدایت افزود: حدود 500 میلیارد تومان بابت پروژه‌های عمرانی در بودجه 1402 برای سازمان نوسازی نیز در نظر گرفته ‌شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این سازمان برای سال 1402 اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه‌ها باغ‌راه فاطمه الزهرا (س)، زیرساخت‌هایی که برای محلات الگو تعریف کردیم، زیرساخت‌های بوستان ولایت و تکمیل فاز دوم بازآفرینی کارخانه سیمان ری است. 
وی درباره تأمین خدمات بافت فرسوده برای سال آینده گفت: اعتبارات خوبی در این خصوص لحاظ شده است و مشوق‌هایی در لایحه بودجه در نظر گرفتیم که بنا شد تخفیف‌ها ادامه پیدا کند.
هدایت ادامه داد: اتفاق خوب دیگر این است که قبلاً محدوده هدف بازآفرینی 7 درصد شهر تهران بود و اکنون با معیارهای جدیدی که شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ابلاغ کرده است این محدوده‌ها 40 درصد اضافه می‌شود.
وی عنوان کرد: با این معیار جدید قرار است تا در بحث مخاطره‌ها، حریم و سایر شاخص‌هایی که شورای عالی معماری و شهرسازی اعمال کرده بحث بازآفرینی را پیش ببریم و به ایمنی بیشتر شهر و افزایش نوسازی دست پیدا کنیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه جهش بودجه‌ای در بخش نوسازی بافت فرسوده داشتیم، افزود: بودجه سازمان در سال گذشته 1800 میلیارد تومان بوده و امسال به 3 هزار میلیارد رسیده که تقریباً بودجه سازمان نوسازی دو برابر شده است. 
هدایت در پایان تصریح کرد: البته اعضای شورای شهر تهران با توجه به اتفاقاتی که در خوی و ترکیه رخ‌ داده نگاه مثبت‌تری در خصوص نوسازی بافت فرسوده پیداکرده‌اند و بودجه سازمان نوسازی همان بودجه پیشنهادی باقی‌مانده است.