اخبار شرکتها-لباس های بافتنی بسیار زیبا به نظر رسیده و بدن را در فصول سرد سال گرم نگه می دارند. لباس بافتنی نیز مانند سایر لباس ها هنگامی که کثیف می شوند نیاز به شستشو دارند.  متأسفانه، به دلیل شستشوی نادرست، لباس های بافتنی اغلب خراب شده و با مشکلاتی نظیر کوچک یا کشیده شدن مواجه می شوند.
قبل از بارگیری یک لباس بافتنی در ماشین لباسشوی یا شستن آن با دست، باید برچسب کالا را به دقت مطالعه کنید. این برچسب نشان می دهد که چگونه می توان از این نوع لباس ها مراقبت کرد و شستشوی آنها را انجام داد تا خواص، شکل و ظاهر خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. 
لباس بافتنی باید با دقت شسته شود. این برچسب میزان دمای بهینه برای شستشو، روش تمیز کردن (دستی یا ماشینی)، امکان استفاده از سفید کننده ها، نرم کننده ها، توصیه های خشک کردن و اتو کشیدن را توصیه می کند. 

آیا شستن لباس های بافتنی در ماشین لباسشویی بی خطر است؟

در برخی موارد، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا می توان لباس بافتنی را در ماشین لباسشویی شست بر روی برچسب مراقبتی لباس وجود ندارد. اکثر مدل های مدرن ماشین لباسشویی دارای برنامه هایی برای شستشو و مراقبت از پارچه های ظریف هستند. شستن لباس بافتنی در ماشین های اتوماتیک مجاز است، اما فقط در حالت های ملایم.
با این حال، تجربه نشان داده است که فقط لباس‌های تنگ بافتنی یا بافته شده از نخ‌های ضخیم مخلوط با مواد مصنوعی را می ‌توان بدون ترس در یک ماشین لباسشویی قرار داد. در مورد لباس هایی که از پشم خالص ساخته شده اند، به خصوص اگر با پشم خالص و بدون هیچ گونه افزودنی ساخته شده باشد، بهتر است آن را با انداختن درون ماشین لباسشویی به خطر نیندازید. در این صورت احتمال خراب شدن محصول زیاد خواهد بود، بنابراین بهتر است به شستشوی دستی متوسل شوید. یا حداقل از کیسه های مخصوصی استفاده کنید و قبل از انداختن لباس به درام لباسشویی آن را درون کیسه قرار دهید ، سپس شستشوی مناسب را انتخاب کنید.

آنچه باید درباره شستشوی لباس بافتنی بدانید

نحوه استفاده صحیح از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس بافتنی

اگر تصمیم دارید لباس بافتنی را در ماشین لباسشویی اتوماتیک بشویید، پیروی از برخی توصیه ها مهم است. رعایت این قوانین ساده به شما این امکان را می دهد که رنگ، شکل و ظاهر لباس بافتنی مورد علاقه خود را برای مدت طولانی حفظ کنید. بنابراین، قبل از بارگیری لباس در درام ماشین لباسشویی، آن را در یک کیسه کتان مخصوص قرار دهید تا از ایجاد چین و چروک روی لباس جلوگیری کنید .  همچنین الیاف پارچه نیز در طول شستشو کشیده نمی شوند. لباس ها تغییر شکل نمی دهند. اگر کیسه مخصوص ماشین لباسشویی ندارید، می توانید از یک روبالشی معمولی که دو سر آن کاملا بسته می شود استفاده کنید.
سپس شما باید در مورد میزان دمای شستشو تصمیم بگیرید. آب خیلی داغ می تواند به محصول بافتنی آسیب برساند. تمیز کردن لباس های پشمی با مخلوطی از مواد مصنوعی در دمای 40 درجه سانتیگراد مجاز است. توصیه می شود که آب ، کمی گرم و حتی بهتر - خنک باشد.
فراموش نکنید که دمای بهینه برای گرم کردن آب برای شستشوی محصولات پشمی خالص بیش از 30 درجه نیست.
برای اینکه فرآیند شستشو با موفقیت انجام شود و لباس آسیبی نبیند، باید صحیح ترین برنامه شستشو را انتخاب کنید. شما می توانید از بین برنامه های زیر یکی را انتخاب کنید:
- شستشوی ظریف
- شستشوی پشم
- شستشوی دستی
پیشنهاد می شود گزینه Spin در ماشین لباسشویی غیرفعال شود. با این حال، اگر یک ژاکت بافتنی ضخیم یا ژاکت کش باف پشمی شسته می شود، می توانید از چرخه چرخش خودکار استفاده کنید، اما با حداقل سرعت حداکثر 400-600 دور.
انتخاب ماده شوینده مناسب نیز به همان اندازه مهم است. ترجیحا باید از شوینده های مایعی که با هدف مراقبت از پارچه های ظریف و پشمی تولید شده اند استفاده کنید. همچنین استفاده از پودرهایی که به خوبی در آب حل می شوند و به راحتی از لباس ها هنگام آبکشی شسته می شوند مجاز است. همین امر در مورد نرم کننده ها نیز صدق می کند، آنها باید برای پارچه های ظریف طراحی شده باشند.

نحوه خشک کردن لباس بافتنی 

خشک کردن لباس های بافتنی روی بند رخت بسیار نامطلوب است.  زیرا اولاً، قطعاً کشیده و تغییر شکل می دهد و ثانیاً ممکن است شکل های نوار مانندی از طناب روی البسه بافتنی باقی بماند .  
فراموش نکنید که لباس های بافتنی را در نزدیکی بخاری یا سایر وسایل گرمایشی خشک نکنید . ژاکت و لباس های بافتنی را در مقابل آفتاب خشک نکنید.  بهتر است آنها را روی یک میز بگذارید تا خشک شوند. 
اگر پس از خشک شدن همچنان نیاز به اتو کردن لباس است، باید آن را در حداقل دما و همیشه از طریق انداختن یک پارچه  روی لباس و بصورت غیر مستقیم اتو کرد. اما معمولاً اگر  این لباس ها به درستی خشک شده باشند به نیازی ندارند.


خشکشویی ، راه حل ایمن برای شستشو 

در حالیکه شستن لباسهای کم حجم و روزمره با دست یا ماشین لباسشویی خانگی امکان پذیر است ولی همچنان شستن پرده ، کاپشن ، کت و شلوار و... در منزل کاری دشوار و توام با آسیب دیدن لباس ها است . لذا برای شستشوی لباسهای حساس ، قطعا خشکشویی انتخاب مناسبی است . خصوصا اینکه خدمات خشکشویی ها بسیار گسترده شده است. 
خشکشویی آنلاین حباب ، خشکشویی فرش در منزل ، خشکشویی تشک خوشخواب تهران ، خشکشویی کتانی ، شستشوی انواع پرده و... را بدون نیاز به مراجعه ، در کمترین زمان انجام می دهد. برای سفارش هر نوع شستشو ، کافی است بصورت تلفنی یا آنلاین در خشکشویی حباب ، سفارش خود را ثبت نمایید. 
91092732 – 021   -  www.hobabb.com