اخبار شرکتها-گاهی اوقات ممکن است طبق معمول ماشین لباسشویی خود را برای شستشوی لباس ها روشن کنید، اما وقتی برنامه را انتخاب کردید، متوجه شوید که آب وارد درام ماشین لباسشویی نمی شود و ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند . در این صورت شما آب را از طریق شیشه دریچه درام نمی بینید و ممکن است نشانگرهای روی پنل چشمک بزنند یا صفحه نمایش کد خطای مصرف آب را نشان دهد. چه چیزی مانع از آب گرفتن ماشین لباسشویی می شود، در این مقاله به تجزیه و تحلیل خواهیم پرداخت.

 

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟  دلایل و خرابی ها 

1.     خرابی شیر تامین آب

مجموعه شیر تامین آب  یک محفظه با یک غشاء و یک سیم پیچ الکترومغناطیسی است که موقعیت غشا را تنظیم می کند. بیشتر اوقات، این سیم پیچ است که از کار می افتد. در اثر استفاده طولانی مدت به مرور زمان می سوزد. سایش سریع و خرابی سیم پیچ منجر به فشار ضعیف منبع آب دستگاه به دلیل فشار کم در منبع آب، باز نشدن کامل شیر یا مسدود شدن فیلتر توری می شود. این شیر بیشتر از حد معمول کار می کند که منجر به خرابی زودهنگام آن می شود.
خراب بودن شیر ورودی رایج ترین دلیلی است که باعث می شود آب وارد دستگاه نشود. در نتیجه ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند و چرخه  شستشو شروع نمی شود. صدای زمزمه معمول آب هنگام آبگیری شنیده نمی شود. ممکن است خطای ورودی آب روی نمایشگر ظاهر شود یا نشانگرها در مدل های بدون نمایشگر چشمک بزنند. در این صورت شیر باید با شیر جدید تعویض شود.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

2.    شکستگی قفل مسدود کننده دریچه  یا  UBL

UBL در هنگام شستشو به دلایل ایمنی درب را مسدود می کند. اگر این قفل خراب ششده یا بشکند، درب درام مسدود نمی شود و ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند.
گاهی اوقات کنتاکت های UBL می سوزند یا اکسید می شوند در نتیجه دریچه مسدود نشده و آب وارد دستگاه نمی شود و صدای معمول آب گیری شنیده نمی شود. خطای قفل ممکن است به صورت کد روی نمایشگر یا نشانگرهای چشمک زن روشن یا چشمک زن باشد. در این صورت لازم است قفل UBL  خراب را با یک قفل جدید جایگزین کرد.

3.    خرابی برد کنترل ماشین لباسشویی

برد کنترل یک ریزمدار با اجزا الکترونیکی است. برد کنترل ، سیگنال ها را دریافت، پردازش و به سایر قسمت های ماشین لباسشویی می فرستد. اغلب، به دلیل نوسانات برق یا نفوذ رطوبت، اجزا خراب و یا کنتاکت ها از بین می روند. اگر آب وارد ماشین لباسشویی نشود، به احتمال زیاد خرابی به دلیل آسیب به مدار UBL یا شیر پرکننده روی برد است.
در نتیجه ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند و شستشو شروع نمی شود. ممکن است خطای ورودی آب یا قفل درب روی نمایشگر روشن باشد. در مدل های بدون نمایشگر، نشانگرها چشمک می زنند.
برای رفع این مشکل ، تعمیرکار برد کنترل را بررسی و بر اساس نتایج:
- قطعات خراب یا سوخته را با موارد جدید جایگزین می کند.
- کنتاکت ها  لحیم کاری می شوند.
- در صورت آسیب جدی، برد کنترل را با یک برد جدید جایگزین می شود.

4.    شکستگی سنسور سطح آب

اگر سوئیچ فشار در موقعیت مخزن پر گیر کرده باشد ، بنابراین، ماشین لباسشویی فکر می کند که آب وجود دارد و مجموعه را راه اندازی نمی کند. در این وضعیت، اغلب در سوئیچ فشار:
- محفظه فشار مسدود شده است.
- شیلنگ سوئیچ فشار مسدود شده است.
- خود سنسور از کار می افتد.
در نتیجه ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند. در مدل های دارای نمایشگر، ممکن است یک خطا روشن شود که نشان دهنده خرابی سوئیچ فشار است. مدل‌های بدون صفحه نمایش با چشمک زدن نشانگرهای سیگنال، خرابی را گزارش می‌ کنند.
برای رفع خرابی ، تعمیرکار سوئیچ فشار را بازرسی می کند و موارد زیر را انجام می دهد:
لوله سوئیچ فشار را تمیز می کند.
- محفظه نمونه گیری فشار را تمیز می کند.
- در صورت خرابی سنسور، کل مجموعه را تعویض می کند.

5.    سیم کشی یا کنتاکت های معیوب در مدار شیر تامین آب

ممکن است در اثر ارتعاشات ماشین لباسشویی در حین کار ، سیم ها فرسوده شده و یا کنتاکت های موجود در مدار شیر پرکننده سوخته یا اکسید شده باشد. احتمال جویدن سیم ها توسط جوندگانی مانند موش نیز وجود دارد.
در نتیجه آب به داخل ماشین لابسشویی سرازیر نمی شود و صدای آبگیری دستگاه نیز به گوش نمی رسد و نمایشگر ممکن است خطای دریافت آب را نشان دهد (در مدل‌های بدون نمایشگر، چراغ‌های LED سیگنال چشمک می‌زنند). اس
در این گونه موارد ، تعمیرکار مدار شیر پرکننده را بررسی کرده و محل شکست سیگنال را پیدا می کند. سپس:
-ئدر صورت آسیب دیدن کابل را با سیم ، پیچ و تاب می دهد یا به طور کامل تغییر می دهد.
- اگر کنتاکت ها جدا شده باشند آنها را تصحیح می کند.
- کنتاکت ها  را تمیز و لحیم می کند یا کل کنتاکت ها را تغییر می دهد.

مورد ذکر شده دلایل رایج می باشد که توسط تعمیرکار مجرب قابل تشخیص و رفع می باشد.
سامان سرویس ، تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد را با اعزام تکنسین های آموزش دیده در منزل انجام می دهد. 
تعمیر انواع ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی ، تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد ، تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیر لباسشویی اسنوا و... در زمانی کوتاه و طبق تعرفه های اتحادیه انجام می شود. 
برای درخواست تعمیرکار ماشین لباسشویی در مشهد با سامان سرویس تماس بگیرید . ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸   -    www.samanserviceco.com