به گزارش «نود اقتصادی»، میثم مهرپور‌، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر با دو پدیده اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام یارانه‌ای مواجه‌ایم که در طی دهه اخیر بارها به آن‌ها اشاره شده است؛ این دو همانند دو لبه قیچی بوده که اگر یکی از آن دو اصلاح شود دیگری هم اصلاح خواهد شد. این موارد موجبات فرار مالیاتی و اتلاف یارانه‌ای در کشور را فراهم کرده است به طوری که امروزه صدها میلیارد تومان یارانه در اقتصاد کشور تلف شده و به همین نسبت نیز فرار مالیاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: در زمانی که سیاست‌گذار به یک شناخت جامع، کامل و دقیق نسبت به اقتصاد ایران برسد این موضوع حل خواهد شد، ‌حجم اقتصاد اعلام شده در ایران واقعی نبوده زیرا‌ مبادلات زیرزمینی هم متأسفانه وجود دارد.

مهرپور افزود: در دولت قبل نگاه اشتباهی درباره رصد تراکنش‌ها وجود داشت که رئیس‌جمهور سابق می‌گفت سرکشی به حساب‌های مردم اشتباه است؛ ابتدا این دید باید از بین برود و همانطور که در عمده کشورهای توسعه یافته، بابت داشتن بیشتر از ۱۰ هزار یورو/ دلار (واحد پولی ملی همان کشور) باید توضیحات ارائه شود ‌‌در کشور ما نیز باید این موضوع مورد توجه باشد.

منبع: فارس