مهدی شیخی‌نیا دبیر اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: در هفته‌های گذشته مصالح ساختمانی در تهران و تمام نقاط کشور افزایش قیمت چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: دولت قوانین قطعی برق تولیدکنندگان را سخت تر از قبل کرده و برق صنایع یک روز کامل در هفته قطع می‌شود. همین مسئله بود که عرضه و کیفیت کاشی و سرامیک را در هفته های گذشته به شدت کاهش داد.

شیخی‌نیا افزود: از زمانی که توزیع سیمان در بورس آغاز شد عرضه و تقاضای این محصول بهم ریخت و پای دلالان به این صنعت باز شد. ۲۱ خرداد ماه دولت قطع برق کارخانجات را آغاز کرد و در عرض چند روز ناگهان قیمت سیمان از ۴۵ هزار تومان به ۸۵ هزار تومان رسید. گچ هم از جمله مصالحی بود که به دلیل افزایش کرایه حمل در هفته های گذشته افزایش قیمت زیادی را تجربه کرد.

دبیر اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی  گفت: این افزایش‌های بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی ساخت‌ و ساز را کاهش می‌دهد و روی قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر غیرمستقیم دارد. به همین دلیل است که علیرغم تعیین سقف ۲۵ درصد، اکثر صاحبخانه ها در تهران اجاره بهای خودشان را دو یا سه برابر کرده‌اند.