به گزارش «نود اقتصادی»، در روزهای گذشته نامه‌ای با عنوان نامه ۶۱ اقتصاددان در مورد شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران در رسانه‌های مختلف منتشر شد که در این نامه ریشه مشکلات اقتصادی کشور را سیاسی و مربوط به این حوزه می‌دانستند و نویسندگان نامه سعی کرده‌اند که مشکلات کنونی اقتصاد کشور را به موضوعاتی همچون اف ای تی اف و برجام نسبت دهند و ابتدای این نامه هم مکتب اقتصادی خود را نهادگرا معرفی کردند.

پس از گذشته چند روز از انتشار این نامه و ایجاد حاشیه‌های فراوان در فضای مجازی، برخی از اساتید که اسامی آنها به عنوان امضاکننده نامه آورده شده از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند و هنوز معلوم نشده است که چه ابعاد پنهانی پشت چنین متنی بوده است.

در این خصوص ویدا ورهرامی استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: بنده به هیچ عنوان از چنین نامه‌ای خبر نداشتم و هرگز این نامه را امضا نکرده‌ام و از متولیان این کار خواهشمندم که به سرعت نام بنده را از این نامه پاک کنند.

وی افزود: زمینه تخصصی بنده در حوزه اقتصاد انرژی است و کاملاً با موضوع و محتوای نامه تفاوت دارد ضمن اینکه اینجانب به هیچ عنوان نهادگرا نیستم که در ابتدای نامه ذکر شده است و هیچ تعهدی به متنی که در اینجا نگارش شده، ندارم و هرگز با انتشار این نامه موافقت نخواهم کرد.

منبع: ایرنا