به گزارش «نود اقتصادی»، محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران اظهار داشت: برای عرضه اولیه شرکت‌ها در بخش عملیات بازار اطلاع رسانی خواهیم کرد تا در زمان مشخص، اطلاعات آن‌ها نیز منتشر شود.

مدیرعامل بورس تهران، درباره تقویت زیرساخت‌های بازار سرمایه و دو طرفه شدن فرایند‌های معاملاتی مشتقه بازار، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت این معاملات، باید ارکان بازار سرمایه، بالاخص سازمان بورس، بورس تهران و نهاد ناظر برای تقویت این زیرساخت‌های فنی همکاری لازم را انجام دهند تا شاهد تقویت بیش از پیش معاملات دو طرفه بازار مشتقه باشیم.

گودرزی همچنین با ابراز نارضایتی از معاملات مشتقه بازار از نظر فنی، ادامه داد: با توجه به وجود حدود 29 تا 30 دارایی پایه، لذا بازار سرمایه پتانسیل توسعه دارایی‌های پایه خود را دارد و از آنجایی که بخش عمده جوانان تحصیلکرده این بازار را پوشش می‌دهند، از این رو باید به توسعه این بازار بیش از پیش توجه کنیم.

وی در ادامه با توصیه‌ای به مردم در خصوص سرمایه گذاری بازار سرمایه، گفت: مردم باید به صورت غیر مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند و همکاران سازمان بورس تهران نیز در تلاش هستند تا نهاد‌های مالی دارای مجوز را به صندوق‌ها به صورت‌ای تی ام پذیرش کنند و آن‌ها را تسریع بخشند تا بتوانیم عرضه متناسب با جریان ورودی پول تقویت کنیم و جلوی رشد غیر عادی و شکست‌های ساختاری در روند‌های بازار را بگیریم.

مدیرعامل بورس تهران همچنین درباره زمان و ترتیب جدول عرضه‌های اولیه، گفت: مکاتباتی با سازمان بورس داشته ایم که ان شاءالله در هفته‌های آینده متناسب با شرایط بازار عرضه‌ها عرضه اولیه را انجام خواهیم داد. هرچند که در این راستا با مدیران سازمان بورس نیز مکاتبه و در نهایت تصمیم نهایی را اعلام خواهیم داد.

منبع: تسنیم