اخبار شرکتها- به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا در پیامی، 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.
وی در این پیام ضمن تاکید بر نقش و جایگاه پر رنگ رسانه های ارتباطی دیجیتال گفت: با توجه به نغییرات گسترده در ساختار شیوه های ارتباطی و حرکت در مسیر تحولات دیجیتال، ضروری است که روابط عمومی ها نیز با همگام شدن خود و بهره گیری از پژوهش های جدید در علوم اجتماعی، نسبت به بکارگیری شیوه های نوین به منظور برقراری ارتباط سازنده با مخاطبان اقدام نمایند.
مسعود بادین افزود: رشد چشمگیر فناوری اطلاعات در سالهای اخیر بر ارتباط میان بیمه گران و مشتریان سایه افکنده است و سبب شده تا شرکت های بیمه بیش از گذشته، بر نحوه  خدمات رسانی خود ضمن بهره گیری از پلتفرم های جدید به منظور تحلیل نیازها و پاسخگویی به آنها ، متمرکز شوند.
مدیرعامل بیمه آسیا با تحلیل جایگاه روابط عمومی به عنوان کنشگر دیپلماسی حوزه ارتباطات در شرکت های بیمه اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با تغییر در خط مشی ها و رویه های خود به توسعه فرهنگ بیمه در بستر دیجیتال ضمن جهت گیری در مسیر بنگاه داری اقتصادی که همانا تامین حقوق ذینفعان و بیمه گذاران و تقویت حس اعتماد به صنعت بیمه در مردم است، با برنامه ریزی دقیق ، فرصت های رسانه ای را مغتنم شمارند.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا با بیان فرصت ها و چالش های پیش روی روابط عمومی ها در عصر دیجیتال گفت: با توجه به ارتقای سواد رسانه ای در جامعه، روابط عمومی شرکت های بیمه ضمن تولید محتوای مناسب، تحلیل و ارزیابی اخبار و گزارش ها، می توانند چالش ها و تهدیدات حوزه دیجیتال را به فرصت های پیش رو تبدیل کنند.
مسعود بادین با واکاوی تغییر مدل کسب و کار شرکت های بیمه با اجرای مفاد سند تحولات دیجیتال گفت: این تغییرات مستلزم بازنگری در رویه ها و فرآیندها، همچنین عملیات بیمه گری است و در این راستا روابط عمومی مدرن می تواند با بهره گیری از واقعیت های اقتصادی جامعه، ارتباطات میان سهامداران، نمایندگان، مشتریان و کارکنان را به سمت و سوی صحیح هدایت نماید.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا ، اتخاذ، تدوین و پیاده سازی راهبردهای مناسب و نقش آفرینی روابط عمومی ها در مدیریت استراتژی های تحولات دیجیتال در شرکت های بیمه را یکی از ضروریات فضای حاکم بر صنعت بیمه ذکر کرد.
وی، دور بودن روابط عمومی های شرکت های بیمه از هرگونه حاشیه و غرض ورزی را به عنوان شاخصه مثبت این نهادها عنوان کرد و به طور مشخص در بیمه آسیا به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور ، برقراری ارتباطات صادقانه در راستای باورپذیری اقشار جامعه جهت تبیین شعار «بیمه آسیا نماد اعتماد و اطمینان» را گام مهمی دانست.
مدیرعامل بیمه آسیا ، اعتماد سازی، ایجاد سرمایه اجتماعی، آگاهی بخشی و امید آفرینی را از الزامات یک روابط عمومی مدرن قلمداد کرد و اظهار داشت: عملکرد صحیح شرکت های بیمه و شفاف سازی و انعکاس آنها توسط روابط عمومی ها می تواند به تقویت حس اعتماد اقشار مختلف جامعه و تعامل مثبت میان بیمه گران و بیمه گذاران منجر شود.