به گزارش خبرنگار «نود اقتصادی» در روزهای اخیر اتاق بازرگانی دور جدیدی از فشارها بر منتقدین را شروع کرده است.

در یکی از جدیدترین این اقدامات تمام افرادی که در مدت اخیر در مصاحبه با رسانه‌ها از جمله پایگاه خبری «نود اقتصادی» انتقاداتی را علیه نحوه اداره اتاق بازرگانی مطرح کرده‌اند تهدید به شکایت و پیگیری قضایی شده‌اند.

در این خصوص غلامحسین شعرا و مجیدرضا حریری دو تن از اعضای اتاق بازرگانی هستند که در گفتگو با «نود اقتصادی» اعلام کردند که از سوی اتاق بازرگانی تهدید به شکایت شده‌اند.

از سوی دیگر نامه‌ای نیز به امضای چند تن از روسای اتاق‌های شهرستان‌ها با عنوان در خواست پیگیری قضایی علیه شایعه پراکنان علیه بخش خصوصی هم در رسانه‌ها منتشر شده که حاکی از افزایش فشارها برای خاموش کردن صدای منتقدین اتاق بازرگانی است. 

این نامه در شرایطی عنوان شایعه را برای مسائل مطرح شده در خصوص اتاق بازرگانی مطرح کرده که حجم موارد غیر قابل پاسخ در خصوص اتاق بازرگانی در یک سال گذشته بسیار بالا بوده و به نظر نمی‌رسد بتوان عنوان شایعه را برای آن‌ها اطلاق کرد. 

موضوع دخل و تصرف اتاق اصفهان در وجوهی که اساساً باید در ید اتاق ایران باشد، قسط بندی وجوهی که بی اذن قانونگذار انجام شده، دریافت ۴۰۰میلیون تومان توسط معاونت پارلمانی اتاق برای خرید کارت هدیه و شیرینی، وجود مقادیر زیادی سکه ی طلا در اتاق و  دادن ۷۰ درصد تخفیف به وصولی از اعضا بدون اجازه‌ قانونگذار تنها بخشی از ابهاماتی است که مدیریت اتاق بازرگانی پاسخ قانع کننده‌ای در زمینه آن‌ها ارائه نکرده است. 

فشار به منتقدین و تهدید به شکایت آن‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی بارها بر لزوم شنیده شدن همه صداها و دموکراسی در فضای اقتصادی کشور تاکید کرده‌اند ولی ظاهرا در عمل برای مدیریت اتاق بازرگانی علاقه به پاسخگویی در مورد ابهامات و شنیده شدن صدای منتقدین را ندارند.