حامد چمن‌رخ عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: پس از تحریم آمریکا و ممنوعیت واردات فرش ایران به ایالات متحده صادرات فرش ایران از ۴۶٠ میلیون دلار به ۲٠٠ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: ما هنوز ۲٠٠ میلیون دلار به کشورهای دیگر جهان فرش صادر می‌کردیم اما عبدالناصر همتی در زمان رئیس کلی بانک مرکزی با سیاست کاملا غلط ارزی آن ۲٠٠ میلیون دلار را هم به صفر رساند.

چمن‌رخ افزود: سیاست‌های همتی در بانک مرکزی و مسئله تعهد ارزی کمتر از تحریم‌های ترامپ به صنعت فرش ایران ضربه نزده است.

وی ادامه داد: امروز صادرات فرش ایران به رقم بسیار ناچیز ۶۴ میلیون دلار رسیده است. چرا که زمان بازگشت ارز فرش یک ساله است اما اکثر صادرکنندگان نمی‌توانند فرش‌های خودشان را در طول یک سال بفروشند و به همین دلیل بانک مرکزی اذیتشان می‌کند. 

حامد چمن رخ گفت: برخلاف کالاهای دیگر باید ابتدا فرش را به کشورهای دیگر ببریم و ببینیم در بازار آن کشورها فروش می‌رود یا نه

این عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف بیان کرد: رئیس کل بانک مرکزی دولت جدید در جلسات به اشتباه بودن سیاست‌های ارزی همتی ازعان می‌کند اما جرأت و جسارت تغییر این سیاست‌ها و تقویت صادرکنندگان را ندارد.

وی افزود: سیاست‌های غلط ارزی این دولت هم هیچ تفاوتی با سیاست‌های ارزی دولت روحانی ندارد و حتی سازمان توسعه تجارت هم در مقابل این سیاست‌ها مقاومتی نمی‌کند. 

چمن رخ گفت: مشوق‌های صادراتی مثل واردات خودرو یا موبایل در مقابل صادرات فرش می‌تواند بازار فرش دستباف ایران را به شدت تقویت کند.