به گزارش «نود اقتصادی»، محمد جواد حاجی حسینی با تاکید بر دغدغه مندی مدیران و کارکنان وزارت صمت نسبت به موضوعات معیشتی و اقتصادی عموم مردم گفت: در جهت تحقق اهداف شعار سال از نخستین روزهای سال جدید در هماهنگی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برنامه ریزی های لازم برای این مهم صورت گرفت.

وی از تمرکز جدی وزارت صمت در دوره تحولی روی موضوع دانش بنیان شدن تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ خبر داد و افزود: باید در مسیر تقاضا محوری تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم و مبتنی بر نیازمندی های کشور تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین را به نتیجه برسانیم.

 معاون وزیر صمت با اشاره به رشد بیش از ۷ میلیارد دلاری حجم صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ جهش صادرات محصولات دانش بنیان در اولویت برنامه های وزارت صمت است.

 حاجی حسینی با بیان اینکه سال گذشته از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان به عنوان صادرکننده نمونه تقدیر شد، تصریح کرد: امسال شاخص‌ها و استانداردهای انتخاب صادرکنندگان نمونه مبتنی بر معیارهای دانش بنیان پیش خواهد رفت.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های اشتغال جوانان تحصیل کرده بیان داشت: تمام امکانات وزارت صمت و برنامه‌های تحول گرای وزیر در مسیر ایجاد اشتغال به خصوص به کارگیری جوانان تحصیل کرده ای است که می بایست در راستای دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی از ظرفیت آنان استفاده شود.

حاجی حسینی در پایان انسجام و همدلی دولت و مجلس و دیگر ارکان نظام را موجب تحقق رشد اقتصادی ترسیم شده برای کشور دانست و در شرایطی که نشانه‌های بهبود و تحول در بخش‌های مختلف نمایان شده است، بدون شک تقویت وحدت و اعتماد مردم و مسئولان کشور، می بایست اولویت جوامع نخبگانی باشد.