صدرالله دولت، مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با «نود اقتصادی» با انتقاد از وضع ممنوعیت‌های صادراتی اظهار کرد: قطع صادرات کار درستی نیست، زیرا در شرایط تحریمی پیدا کردن یک بازار صادراتی مانند جنگ است و نباید رفتاری انجام دهیم که به نفع دشمن تمام شود.

وی بیان کرد: ما در صادرات دام به خصوص صادرات دام سبک مزیت داریم و نباید اقدامی انجام دهیم که کشورهای مقصد از خرید کالا و محصول ایرانی سرخورده شوند.

صدرالله دولت افزود: مدیران وزارت جهاد کشاورزی با تدبیر می‌توانند مشکلات تنظیم بازار را حل کنند. ما در دو دهه گذشته آنقدر در زمینه محصولات دام و طیور مزیت در کشور ایجاد کرده‌ایم که اگه این ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند هیچ گاه با کمبود مواجه نمی‌شویم.

مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام گفت: حفظ بازار صادراتی باید در اولویت باشد، حتی اگر کمبودی هم در در داخل رخ داد می‌توان با واردات محدود آن را برطرف کرد. چه بسا که همین امروز شرکت پشتیبانی امور دام واردات گوشت را در دستور کار قرار داده مشکلات بازار گوشت را برطرف کند.

وی بیان کرد: بنابراین باید جلوی تصمیمات مقطعی برای قطع صادرات را گرفته و به صادر کننده اطمینان داد تا روند ارز آوری برای کشور را در شرایط تحریم ادامه دهد.