غلامرضا سلامی، عضو انجمن حسابداران خبره در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص انتشار صورت‌های مالی ۳۱۳ شرکت دولتی اظهار کرد: انتشار این صورت‌ها اقدام مثبتی است. تا پیش از این اطلاعات شرکت‌های دولتی برای جامعه مجهول بود در حالی که بخش زیادی از بودجه سرانه را به خودش اختصاص می‌داد.

وی بیان کرد: مردم نباید نامحرم شمرده شوند و صورت‌های مالی این شرکت‌ها که خیلی از آن‌ها هم زیان ده هستند باید در معرض عموم قرار گیرد و کارشناسان و افرادی که به تحلیل و تجزیه صورت‌های مالی مسلط هستند آن‌ها را بررسی کنند. 

سلامی گفت: خیلی از این شرکت‌ها زیان ده هستند چون از بانک‌ها منابعی گرفتند ولی نتوانستند آن‌ها را پس بدهند، بنابراین دولت باید ضرر و زیان آن‌ها را جبران کند و این مسئله نشان می‌دهد که بدهی دولت به شبکه بانکی بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که اعلام می‌شود. 

عضو انجمن حسابداران خبره افزود: شرکت‌های دولتی ایرادات ساختاری دارند که انتشار صورت‌های مالی این ایرادات را مشخص می‌کند. مثلا باید بررسی شود چرا بسیاری از این شرکت‌ها زیان ده هستند و اگر دولت و مجلس تکلیفی را برای این شرکت‌ها مشخص می‌کنند باید محل جبران آن را نیز مشخص کنند تا این شرکت ها از زیان ده بودن خارج شوند.