به گزارش «نود اقتصادی»، عصر یکشنبه خبر رسید که علی صالح آبادی بعد از نزدیک به سه ماه حضور در بانک مرکزی بالاخره دست به تغییرات در چند معاونت خود زده تا برخی بازماندگان دوره مدیریت عبدالناصر همتی، ساختمان میرداماد را ترک کنند ولی در میان این تغییرات همچنان نام یکی از مهمترین معاونان بانک مرکزی دیده نمی‌شد. 

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی که از دوره ولی الله سیف و در ابتدای دولت تدبیر و امید برای این سمت انتخاب شده بود و بعد از همکاری با سیف، همتی و کمیجانی، در دولت سیزدهم هم در کنار علی صالح آبادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد قصد رفتن از ساختمان میرداماد را ندارد. 

قربانی قبل از معاونت بانک مرکزی در سال 92، به عنوان کارشناس و مدیر اداره سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی مشغول به کار بود و یکی از مدیران سیاسی بانک مرکزی به حساب می‌آید. 

او در سال‌های دولت حسن روحانی به عنوان توجیه گر سیاست‌های اقتصادی دولت وقت شهرت داشت و معمولا بعد از سخنان رئیس جمهور سابق در خصوص خروج از رکود، با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد تا سخنان رئیس دولت را توجیه کند. 

او همچنین از دوره دولت یازدهم که رسانه‌ها در خصوص رسیدن نقدینگی به رقم هزار هزار میلیارد تومان و رشد بی ضابطه آن هشدار داده بودند، سعی می‌کرد روند رشد بالای نقدینگی در دولت روحانی را توجیه کرده و آن را عادی جلوه دهد. 

امیدواریم آقای رئیس کل، در یک تصمیم انقلابی دیگر، پیمان قربانی بازمانده دولت روحانی را نیز از ساختمان میرداماد اخراج کند.



 

خبرنگار: میلاد گودرزی