به گزارش «نود اقتصادی»، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: اخیراً آقای محمد کردبچه بعد از ترک سازمان در مصاحبه با برخی رسانه‌ها مطالبی عنوان کرده‌اند که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

با توجه به سابقه طولانی و جهت حفظ آبروی وی سازمان برنامه از پاسخ به این ادعاها تاکنون خودداری کرده اما نظر به ادامه جوسازی‌ها و بیان مطالب غیرواقعی تنها به بخشی از موارد اشاره و از بیان جزئیات و ابعاد وسیع موضوع پرهیز می‌شود.

واقعیت این است که بر اساس‌نامه رسمی یکی از نهادهای نظارتی و امنیتی مبنی بر منع جدی به‌کارگیری نامبرده در مشاغل حساس، امکان تداوم خدمت ایشان در سازمان برنامه‌وبودجه عملاً سلب شده؛ ازاین‌رو جلوگیری از حضور بدون دعوت ایشان در جلسات متعدد ناشی از همین اعلام رسمی است.

از سوی دیگر آقای کردبچه سال‌های قبل بازنشسته شده و طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، پرونده‌ای برای مسئولان وقت سازمان در دستگاه نظارتی دیگری برای پاسخگویی به پرداخت غیرقانونی که مجموع آن عدد قابل‌توجهی بوده تشکیل‌شده است.

در این میان و باوجود ابعاد مختلف، آقای کردبچه بدون کسب اجازه از مسئولان و بدون اخذ مجوز اسناد و مدارکی را از سازمان خارج کرده‌اند. با توجه به ملاحظات دستگاه‌های امنیتی این موضوع تحت بررسی جدی است چون در مدت طولانی ایشان دسترسی‌های حساس و بسیار بالایی داشته است.

باوجود همهٔ این موارد و اتفاقات مبهم، سازمان تصمیم گرفت که از نامبرده با برگزاری جلسه‌ای تجلیل به عمل آورد که ایشان با رد دعوت صورت گرفته، به مظلوم نمایی‌های خاص و انتشار کلیپ و صحبت‌های غیر صادقانه روی آورد.

اسناد و مدارک این موضوعات نزد سازمان محفوظ است و در صورت صلاحدید مراجع امنیتی جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد.