مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: واردات تمامی سموم و محصولات مرتبط با حوزه کشاورزی با مجوز سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و ادعای استاندارد نبودن سموم و نسبت دادن آن به کارخانه سازنده نمی‌تواند درست باشد.

وی بیان کرد: این که مثلا ممکن است باقی مانده سم در محصول بیش از حد مجاز باشد چه ربطی به کارخانه سازنده آن دارد؟ شما سم را از آمریکا یا بنگلادش هم وارد کنید، ممکن است همین اتفاق بیفتد. گاهی مشکل از سم نیست و مواد موثره استفاده شده در محصول کشاورزی مشکل دارد. 

مجیدرضا حریری افزود: متاسفانه برخی رسانه‌ها به دنبال خبرسازی منفی علیه چین هستند و هر روز صبح یک خبر منفی علیه چین تولید می‌کنند که رسانه‌های بیگانه هم آن را به شکل گسترده‌ای پوشش می‌دهند. چرا اتحادیه بار فروشان که اصلا تخصصی از این لحاظ در زمینه کشاورزی ندارد باید در مورد کیفیت سموم تولید شده در مورد کشور چین اظهار نظر کند؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت:  در مورد برگشت خوردن فلفل دلمه‌ای از روسیه جوسازی منفی انجام شد در حالی که از سفیر روسیه شنیدم استانداردهای کشور خودشان تغییر کرده و تنها کالای ایرانی برگشت نخورده بلکه چند کشور دیگر هم برگشت خورده بود.