دکتر ابوالقاسم حکیمی‌پور اقتصاددان و فارغ‌التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: دولت آقای روحانی در روزهای آخر فعالیتش برای کسب محبوبیت اقدام به افزایش حقوق‌ها کرد، در حالی این افزایش حقوق‌ها تبعات مثبتی برای اقتصاد کشور ندارد.

وی بیان کرد: نامه دیروز آقای میرکاظمی به رئیس جمهور عمق مشکلات کشور ناشی از افزایش حقوق‌های بی ضابطه در دوره آقای روحانی را نشان می‌دهد. این افزایش حقوق‌ها مستقیما باعث تورم می‌شود و شاید تنها روی مسائل روانی جامعه تاثیر داشته باشد.

حکیمی‌پور افزود: منابع این افزایش حقوق‌ها هم مشخص نیست و آقای میرکاظمی هم در نامه  دیروزش به آقای رئیسی به این نکته اشاره کردند که بدون مشخص بودن منبع افزایش حقوق نمی‌توان آن را اجرایی کرد. اگر قرار باشد این ارقام سنگین افزایش حقوق از طریق بانک مرکزی و سیستم بانکی تامین شود مطمئنا به افزایش تورم و پایه پولی منجر می‌شود. 

این اقتصاددان گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها جز اقشار متوسط به بالا هستند و و قطعا برای افزایش حقوق نباید در اولویت دولت قرار بگیرند. بسیاری از اقشار آسیب پذیر هستند که دولت برای حمایت کردن باید به مبحث حقوق و دستمزد آن‌ها ورود کند.

وی اظهار داشت: روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای تلویحا به رئیس جمهور نوشت: دولت در شرایط کنونی پول پرداخت افزایش حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی را ندارد.