اخبار شرکتها-لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ علاوه بر ایران بسیاری از کشورها به واسطه تغییرات اقلیمی با مشکلاتی در تامین آب مواجه هستند. استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های به روز تولید موجب می‌شود تا مصرف آب در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور از جمله صنعت کاهش یابد. 

وی افزود: در دو سوی ایران دریا وجود دارد می‌توان با استفاده از تجهیزات آب شیرین‌کن و انتقال آب مشکلات کنونی کم‌ابی را در کشور برطرف کرد. ایران می‌تواند مدیریت آب مناسب داشته باشد اما به این موضوع کمتر توجه شده است و مسئولان باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا شاهد تنش‌های آبی در کشور نباشیم. 

سیاه‌کلی  با اشاره به هدررفت بالای آب در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد:‌ استفاده از سیستم‌های نوین می‌تواند میزان مصرف آب کشور را به نحو قابل توجهی کاهش دهد اما از این تکنولوژی‌ها در کشور ما کمتر بهره برده شده است. نمی‌توان آب صنایع یا کشاورزی را محدود کرد بلکه باید بهره‌وری و کیفیت مصرف آب در آنها را افزایش داد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی در آب‌شیرین‌کن‌ها اظهار کرد:‌ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این کار کمتر جدی گرفته شده و به آنها بهای لازم داده نشده است. بخش خصوصی خود می‌داند که باید چه اقداماتی انجام دهد منوط به آنکه دولت تسهیلاتی برای آنها در نظر بگیرد. 

وی درباره بررسی‌های کمیسیون صنایع و معادن برای تامین آب صنایع و موضوعات کم‌آبی افزود:  طرح یا لایحه‌ای در این زمینه در درست بررسی نیست اما به صورت موردی بحث‌هایی در این باره انجام شده است. 

سیاه‌کلی اظهار کرد:‌ارایه تسهیلات، رفع موانع و به بازی ‌گرفتن بخش خصوصی از جمله صنایع فولادی در مورد سرمایه‌گذاری برای تامین پایدار آب و انتقال آب از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد. دولت همچنان به تصدی‌گری‌های خود چسبیده است درحالی که باید از فکر، سرمایه و توان و تخصص بخش‌خصوصی در این زمینه بهره‌ گرفت. 

وی ادامه داد: مشخص نیست وضعیت بحرانی کم‌آبی تا چند سال در کشور ادامه داشته باشد و در این میان باید مدیریت مصرف و درست مصرف‌کردن در دستور کار قرار گیرد.