سید رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد طی تماسی با دفتر «نود اقتصادی» به خبر "سوریه از ایران فولاد نمی‌خرد" که توسط وبسایت «اقتصاد آنلاین» منتشر شده است، واکنش نشان داد و به خبرنگار ما گفت: مطلبی که وبسایت «اقتصاد آنلاین» به نقل از من منتشر کرده، دروغ است.

وی بیان کرد: این وبسایت از قول من نوشته "ایران سهمی در بازار مصالح ساختمانی سوریه ندارد و سوریه حاضر نیست از ایران فولاد بخرد." من چنین حرفی نزدم و «اقتصادآنلاین» گفته‌های من را تحریف کرده است.

شهرستانی اضافه کرد: من هیچگاه عنوان نکردم که روابط اقتصادی ایران و سوریه کاهش پیدا کرده و کشور سوریه علاقه‌ای به خرید فولاد ایران ندارد. سوریه به خرید فولاد ایران علاقمند است اما تحریم‌ها جلوی این خرید را گرفته است.

ما تنها به دلیل مشکلات تحریمی و امکان توقیف‌ کشتی‌هایمان نمی‌توانیم فولاد را به کشور سوریه منتقل کنیم. اما می‌توانیم فولاد را از طریق ترکیه و یا اقلیم عراق منتقل کرده و به سوریه بفروشیم.

🔸تجار ترکیه‌ای از فرصت تحریم ایران استفاده می‌کنند و با حمایت دولت خودشان فولاد را از ایرانی‌ها می‌خرند و با سود بیشتری به سوریه می‌فروشند.

▪️گفتنی است وبسایت‌های خبری «انتخاب» و «اقتصادآنلاین» در روزهای گذشته با انتشار اخبار کذبی مبنی بر تعطیلی واردات خودرو و فولاد به سوریه سعی در تخریب روابط تجاری ایران و سوریه دارند.

▪️لازم به ذکر است در هفته‌های اخیر و با روی کار آمدن دولت رئیسی میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه افزایش چشمگیری داشته و مشاهدات اینگونه نشان می‌دهد که تلاش جدی وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در هفته‌های اخیر برای افزایش روابط اقتصادی ایران و سوریه باعث نگرانی برخی رسانه‌ها و جریانات سیاسی شده است.