اخبار شرکتها-به گزارش روابط‌عمومی بیمه ملت، در وبینار پنجم، موضوع تحول دیجیتال و شبکه فروش در صنعت بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این نشست با حضور بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران ایران، عباس رجبی رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه دانا، حامد ولی‌پوری مدیرعامل استارتاپ‌های بیمیتو و ازکی، بهاره شریفیون مدیرعامل استارتاپ بیمه دات‌کام و هاشم برزگر مدیر بیمه‌های زندگی بیمه ملت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که در قالب پنل برگزار و از طریق لایو اینستاگرام شرکت بیمه ملت، پژوهشکده بیمه و مرکز نوآفرینی پلنت در دسترس عموم قرار گرفت؛ دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران ایران به اهمیت گفتمان‌سازی و نشستن دور یک میز برای جلوگیری از تقابل بازیگران جدید صنعت و شبکه فروش فعلی صنعت بیمه پرداخت.

بهمن سوری به نقش و اهمیت شبکه فروش فعلی صنعت بیمه در توسعه بیمه در کشور پرداخت و توسعه بیمه را در گرو حضور آنها در اکوسیستم بیمه دانست.

سوری تاکید کرد که بازی در عصر دیجیتال می‌تواند از یک بازی برد-باخت (Win-lose) به یک بازی تبدیل شود که همه طرف‌های ذی‌نفع برنده شوند.

رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه دانا نیز تاکید کرد: شبکه فروش صنعت بیمه مخالفتی با استفاده از فناوری و پیاده‌سازی تحول دیجیتال در صنعت بیمه ندارد اما نظارت بیشتر در این حوزه بسیار مهم است.

عباس رجبی در ادامه به انتظارات صنعت بیمه از حضور استارتاپ‌ها/اینشورتک‌ها پرداخت و بیان کرد: انتظار می‌رفت که با حضور بازیگران استارتاپی به این صنعت، محصولات و خدمات جدیدی وارد صنعت بیمه شود و تمرکز این استارتاپ‌ها برای توسعه فروش سایر بیمه‌ها باشد.

رجبی بر اهمیت شبکه فروش برای شرکت‌های بیمه تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف تعیین شده در چشم‌انداز 1404 و رسیدن به ضریب‌نفوذ بیمه 7 درصدی، شایسته است که از شبکه فروش شرکت‌ها حمایت شود.

مدیرعامل استارتاپ‌های بیمیتو و ازکی نیز در بخش دیگری از این نشست، به لزوم توسعه شبکه فروش آنلاین در راستای تحول تکنولوژی پرداخت  و گفت:  نقطه شروع این امر، تغییر رفتار مشتری در دنیای جدید است.

حامد ولی‌پوری اظهار کرد: علی‌رغم ظهور فناوری‌های جدید در صنعت بیمه در دنیا، این صنعت ساختار سنتی خود را حفظ کرده است ولی می‌دانیم که در صنعت بیمه کشور نیز این تحول رخ خواهد داد.

وی آینده صنعت بیمه را در گرو استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و کلان داده دانست و ادامه داد: این مهم، می‌تواند به تحول سیستم‌های ارزیابی و پرداخت بیانجامد.

ولی‌پوری در بخش دیگری از سخنانش، به جذب سرمایه‌گذار خارجی توسط استارتاپ‌ها پرداخت و بیان کرد: بخش زیادی از این سرمایه بابت تبلیغات صرف می‌شود که در این تبلیغات بر توسعه فرهنگ بیمه تاکید ویژه‌ای شده است.

مدیرعامل استارتاپ بیمه دات‌کام نیز، در ابتدا موضوع تحول دیجیتال را مدنظر قرار داد و با دووجهی خواندن موضوع دیجیتالی‌سازی گفت: این اتفاق، در صورت پیاده‌سازی درست، نتایج شگفت‌انگیزی را به دنبال خواهد داشت و در صورت شکست نیز صدمات زیادی را به همراه می‌آورد.

بهاره شریفیون فناوری را در عصر دیجیتالی فراتر از یک توانمندساز دانست و تاکید کرد: در عصر دیجیتال، فناوری همه چیز است.

وی به ورود فناوری در لایه‌های مختلف زنجیره ارزش شرکت‌های بیمه پرداخت و افزود: این فناوری‌ها، در حال دگرگونی زنجیره ارزش بیمه با تاکید بر حوزه پرداخت خسارت‌ است.

شریفیون در پایان سخنان خود، به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های شبکه فروش سنتی و شبکه فروش نوین پرداخت.

هاشم برزگر مدیر بیمه‌های زندگی بیمه ملت نیز به عنوان رئیس پنل به طرح سوالات مختلف از اعضای پنل پرداخت و با جمع‌بندی نتیجه صحبت‌های اعضای پنل، به برنامه وبینار خاتمه داد.

گفتنی است؛ وبینارهای تحول دیجیتال، به صورت هر هفته یک نشست در قالب میزگرد تخصصی با ارائه‌های تخصصی برگزار می‌شود.
شایان ذکر است؛ سلسله وبینارهای تحول دیجیتال که به میزبانی بیمه ملت برگزار می‌شود بر آن است تا در 8 هفته متوالی به موضوعات مربوط به تحول دیجیتال بپردازد. در این مجموعه نشست‌ها تلاش شده تا ذی‌نفعان کلیدی این حوزه به مباحث مرتبط پرداخته و در خصوص موارد چالشی بحث و تبادل نظر کنند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جدول زمان‌بندی ارائه‌ها به صفحه اینستاگرام بیمه ملت به آدرس Mellatinsurance_official مراجعه و برای مشاهده وبینارهای تحول دیجیتال از طریق آدرس‌های زیر اقدام کنند.

•          Mellatinsurance_official
•          Bimeh_markazi
•          Ircacir
•          Plannet_ir

این رویداد با حمایت بیمه مرکزی ج.ا.ا، پژوهشکده بیمه، هلدینگ فناپ، مرکز نوآفرینی پلنت و شرکت سامانه‌نگار حامی بیمه برگزار می‌شود.