به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ خانم کبری رفیعی افزود: امروز عبور موج‌های ضعیف از روی نوار شمالی در برخی از مناطق سواحل شمالی از جمله اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، سبب بارش پراکنده و کاهش نسبی دما خواهد شد.

وی گفت: همزمان وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما در این مناطق رخ می‌دهد که این شرایط سبب سرمازدگی محصولات کشاورزی خواهد شد و با توجه به هشدار‌های صادر شده کشاورزان تمهیدات لازم را در این خصوص داشته باشند.

رفیعی افزود: بارندگی‌ها روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای سرد در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود و مجدد در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی، بارندگی رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی بارش در ارتفاعات استان‌های اعلام شده به شکل برف خواهد بود و شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه برای استان گیلان و مازندران پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد که آب‌های خلیج‌فارس نیز تا پایان هفته مواج و متلاطم است و صیادان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند، هم چنین روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته رفیعی برای پنجشنبه سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش پیدا می‌کند که سبب خیزش گردوخاک در آن منطقه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد است و بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.