به گزارش «نود اقتصادی»، محسن زنگنه؛ نماینده مردم تربت حیدریه،زاوه و مه ولات گفت: از اول آبان امسال با هدف حمایت از زعفرانکاران تسهیلات 500 میلیون ریالی بدون ضامن به کشاورزان خرده مالک تا 3 هکتار زیرکشت اهدا خواهد شد.

محسن زنگنه افزود : در ادامه سیاست های حمایتی از زعفرانکاران با دستگاه ها وارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به زعفرانکاران خرد مالک در خراسان های رضوی و جنوبی سازمان های مختلفی مرتبط شدیم که یکی از این دستگاه ها مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

وی خاطر نشان کرد : در نتیجه این جلسات سامانه ای به نشانی اینترنتی satkaz.ir طراحی شد و کشاورزان عزیز در استان های خراسان رضوی و جنوبی می توانند به این سامانه مراجعه کنند و با بارگزاری اطلاعات مربوط به زمین و اطلاعات شخصی خود از تسهیلات حمایتی تا سقف 500 میلیون ریال استفاده کنند.

زنگنه با بیان اینکه این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد افزود: لازمه آن این است که کشاورزان همان زعفران تولیدی خود را به صورت سپرده در انبارهای بورسی به امانت بگذارند و پس از دریافت تسهیلات یک سال فرصت بازپزداخت مبلغ وام را خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد:در شورای قیمت گزاری و حمایت از محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مصوب شد تا صندوق حمایت از کشاورزان و سازمان تعاون روستایی امسال با کف قیمت 20 میلیون و پانصد هزار تومان هر کیلو زعفران نگین را خریداری کنند و برای سایر انواع زعفران در درجه های بعدی تا روز شنبه هفته آینده قیمت ها اعلام خواهد شد.

نماینده مردم تربت حیدریه،زاوه و مه ولات گفت: میزان خرید نامحدود است و برخلاف سال های گذشته که محدودیت در میزان و زمان وجود داشت امسال در مرحله اول هزار میلیارد تومان و در مراحل بعدی تا سقف 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دستگاه های مجری قرار می گیرد.
 

خبرنگار: بهزاد آقالو