احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور در مخالفت با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ما یکسال و نیم است که به مردم گفتیم دولتمردان مرد عمل نیستند و حامی رانتِ گروه و رفقای خود هستند. آیا امروز که ورق برگشته است، گزینه‌های پیشنهادی موجود را در مقابل وزرای قبلی می‌بینید؟ امروز نشان دهید و اثبات کنید که مجلس انقلابی و در رأس امور است.

وی بیان کرد: یکسال قبل به وزیر پیشنهادی صمت روحانی رأی اعتماد ندادیم، الان هم باید ببینیم آیا فاطمی امین کارآمدی اداره وزارت صمت را دارد؟ امروز قیمت خودرو و لوازم خانگی افزایش چشمگیری داشته است. فاطمی امین در برنامه‌های خود موضوعات مختلفی را مطرح کرده است که برخی از آنها دارای ابهام است. ضمانت اجرایی برخی طرح‌ها و برنامه‌های فاطمی امین مشخص نیست.

این نماینده افزود: کجای انقلاب به ما مجوز داده که به یک وزیر ضعیف رأی اعتماد دهیم تا کسی از ما کدورت به دل نگیرد و تبدیل به وکیل‌الدوله شویم؟ وزارتخانه صمت وظیفه تنظیم بازار را دارد و صادرات و واردات و حتی اشتغال به آن وابسته است.

ارکانی گفت: برنامه وزیر پیشنهادی برای تامین نهاده‌های دامی و احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده چیست؟ آیا او برای این برنامه‌ها ضمانت اجرایی دارد؟