اخبار شرکتها-اگر قصد دارید از راه هوایی به استانبول بروید، قطعاً به دنبال این هستید که بلیط هواپیما ارزان گیر بیاورید تا اندکی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود. مهم نیست که قصد شما از سفر به استانبول خرید باشد یا تفریح یا هر کار دیگر، مهم این است که بتوانید به راحتی و با بهترین قیمت خود را به استانبول برسانید. لازم به ذکر است که عوامل متعددی در قیمت‌گذاری بلیط هواپیما خارجی مؤثر است. اگر شما از مسافران زبده سفر با هواپیما باشید، می‌توانید در شرایطی خاص بلیطی با قیمت مناسب گیر بیاورید. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را در انتخاب بلیط هواپیما استانبول یاری کنیم و نکاتی را درباره قیمت بلیط هواپیما استانبول متذکر شویم.

چه عواملی در قیمت بلیط هواپیما استانبول تأثیرگذار است؟

جالب است بدانید که قیمت بلیط هواپیما استانبول تحت نظارت هیچ سازمانی نیست و از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند. در واقع سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیط هواپیما استانبول را آزاد گذاشته و نظارتی بر آن ندارد؛ ولی عواملی هستند که در هنگام خرید بلیط هواپیما استانبول تأثیر زیادی دارند. این عوامل نوع پرواز و کلاس پرواز هواپیما هستند:

1. نوع پرواز هواپیما استانبول

همان‌طور که می‌دانید بلیط‌های هواپیمایی سه نوع سیستمی، چارتری و لحظه آخری دارند که در قیمت بلیط تأثیرگذارند. در ادامه به معرفی هر سه نوع بلیط هواپیما خارجی می‌پردازیم:

• بلیط لحظه آخری هواپیما استانبول

بلیط لحظه آخری استانبول هم در بلیط‌های سیستمی یافت می‌شود و هم در بلیط‌های چارتری. بلیط‌هایی که ساعت پروازشان نزدیک است و هنوز فروش نرفته‌اند، بلیط لحظه آخری به شمار می‌آیند. بلیط‌های لحظه آخری در فصل‌های خلوت سفر به قیمتی ارزان‌تر فروخته می‌شوند؛ مخصوصاً در بلیط‌های چارتری که چارترکننده می‌خواهد همه بلیط‌ها را به فروش برساند. البته در نظر داشته باشید که در فصل‌های شلوغ سال ممکن است بلیط لحظه آخری تقاضای زیادتری داشته باشد و گران‌تر فروخته شود.

• بلیط سیستمی هواپیما استانبول ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در هنگام سفر با هواپیما به استانبول به نوع سیستمی یا چارتری‌بودن بلیط توجه داشته باشید. از آن‌جا که قیمت بلیط‌های سیستمی را ایرلاین‌ها تعیین می‌کنند و قیمت آن‌ها از همان ابتدا مشخص می‌شود، ممکن است با نزدیک‌شدن به ساعت پرواز، بلیط به قیمت بالاتری فروخته شود؛ پس بهتر است برای گیرآوردن بلیط ارزان‌قیمت روی بلیط‌های سیستمی حساب باز نکنید. البته اگر تقاضا برای خرید بلیط استانبول کم باشد، شاید بتوانید بلیط سیستمی را ارزان گیر بیاورید. در نظر داشته باشید که امکان تأخیر و کنسل‌شدن بلیط در پروازهای سیستمی نزدیک به صفر است و اگر هدفتان از سفر، شرکت در یک کنفرانس یا هر موضوع دیگری مانند آن است که نیاز به زمان‌بندی دقیق دارید، بهتر است بلیط سیستمی را برای سفرتان انتخاب کنید.

• بلیط چارتری هواپیما استانبول

بلیط چارتری بلیطی است که آژانس‌های هواپیمایی قیمت آن را تعیین می‌کنند. در واقع آژانس هواپیمایی به‌عنوان چارترکننده تمامی صندلی‌ها (فول چارتر) یا چندتا از صندلی‌های هواپیما (سیت چارتر) را اجاره می‌کند و قیمتی را ارائه می‌دهد. این قیمت در مواقعی ممکن است حتی گران‌تر از بلیط سیستمی باشد؛ ولی ویژگی خاصی که بلیط‌های چارتری دارند این است که هر چه به ساعت پرواز نزدیک شویم و چارترکننده نتوانسته باشد بلیط‌های زیادی را بفروشد، قیمت را کاهش می‌دهد تا مسافران را ترغیب کند. این مواقع بیشتر در فصل‌هایی از سال پیش می‌آید که مسافران زیادی قصد سفر به استانبول را ندارند و به قول معروف بلیط روی دست چارترکننده می‌ماند؛ از این‌رو شاید بتوانید بلیط هواپیما استانبول را از طریق خرید بلیط‌های چارتری ارزان‌تر خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که امکان کنسلی یا تأخیر در پروازهای چارتری بیشتر از پروازهای سیستمی است.

2. کلاس پروازی هواپیما استانبول

• فرست‌کلاس

اگر برای پرواز استانبول بلیط فرست‌کلاس تعریف شده باشد و مسافر از لحاظ اقتصادی مشکلی با قیمت بالای آن نداشته باشد، نباید در خرید این نوع بلیط تردیدی به دل راه دهد. بلیط‌های فرست‌کلاس قیمت بالاتری نسبت به بلیط‌های دیگر دارد و دلیل این گرانی، امکانات بی‌نظیری است که مسافران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. پروازهای فرست‌کلاس انتخاب افراد مشهور و سرشناس، بازرگانان و سیاستمداران است و شما در این سفرها مجازید تا ۴۰ کیلوگرم بار به همراه خود داشته باشید.

• بیزینس‌کلاس

قیمت بلیط پروازهای بیزینس‌کلاس نسبت به بلیط پرواز فرست‌کلاس ارزان‌تر است و در واقع رده قیمت آن متوسط است. پروازهای بیزینس‌کلاس نیز امکانات خاصی را به مسافران خود عرضه می‌کنند. این پروازها برای افراد مشکل‌پسند که راحتی پرواز برای آن‌ها مهم است، مناسب است. شما در این پروازها می‌توانید بیش از ۲۵ کیلوگرم بار مجاز به همراه داشته باشید. در ضمن اگر بلیط اکونومی خریده‌اید؛ ولی در لحظات نزدیک به پرواز، صندلی‌های مربوط به پرواز بیزینس‌کلاس خالی مانده است، شما می‌توانید مبلغی اضافه‌تر پرداخت کنید و نوع بلیطتان را از اکونومی به بیزینس‌کلاس تغییر دهید.

• اکونومی (اقتصادی)

بلیط‌های اکونومی همان بلیط‌های معمولی هواپیما هستند که ارزان‌ترین قیمت را در کلاس‌های پروازی دارند. خدماتی که در این پروازها ارایئ می‌شود کیفیت پایین‌تری دارند، صندلی‌های آن‌ها معمولی است و مقدار بار مجاز تا ۲۰ الی ۲۵ کیلوگرم است. پروازهای اکونومی برای مسیرهای خارجی طولانی چندان مناسب نیستند؛ ولی برای مسیر استانبول که مسیری طولانی نیست، گزینه خوبی است.

3. خطوط پروازی ایران به استانبول

• بلیط هواپیما تهران استانبول

شهروندان تهرانی می‌توانند بلیط هواپیما تهران استانبول را به راحتی بخرند. بهترین زمانی که مسافران می‌توانند برای سفر به استانبول انتخاب کنند، بهار و پاییز است و اگر برای خرید می‌روند روزهای پایانی هر فصل بهترین زمان سفر به استانبول است. پیش از این گفته شد که هیچ نظارتی برقیمت بلیط هواپیما استانبول نیست و ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی دستشان در قیمت‌گذاری باز است؛ از این‌رو ممکن است برای رقابت با هم بلیط استانبول را به قیمت مناسب‌تری نسبت به بلیط دیگر کشورهای خارجی ارائه دهند. برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران استانبول به سراغ بلیط‌های اکونومی چارتر بروید و در فصل‌های خلوت سفر اقدام به خرید بلیط کنید.

• بلیط هواپیما مشهد استانبول

مسیر مشهد استانبول یکی از مسیرهای شلوغ و پرتردد هوایی است که در صورت مستقیم بودن پرواز و توقف‌نداشتن در فرودگاه‌های دیگر، حدود ۳ ساعت یا کمی بیشتر طول می‌کشد. قیمت بلیط هواپیما مشهد استانبول نیز تحت نظارت هیچ سازمانی نیست. شما می‌توانید بلیط هواپیما مشهد استانبول را در انوع سیستمی و چاتری و همچنین در کلاس‌های پروازی مختلف خریداری کنید؛ ولی اگر می‌خواهید هزینه سفرتان کمی مقتصدانه‌تر باشد، بهتر است بلیط‌های اکونومی چارتر را انتخاب کنید و زمانی را که برای سفرتان در نظر می‌گیرید، زمان‌هایی باشد که تقاضا برای سفر مشهد استانبول با هواپیما کم باشد.

• بلیط هواپیما تبریز استانبول

مسیر هوایی تبریز استانبول در بین مسیرهای خارجی بسیار پرتردد است و مسافران زیادی در فصل‌های مختلف سال خریدار بلیط هواپیما تبریز استانبول هستند. قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول تحت نظارت هیچ سازمانی نیست و آن‌چه که در این میان بیشتر مؤثر است، قیمتی است که رقیبان ایرلاین‌ها یا آژانس‌های هواپیمایی عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تبریز استانبول را به قیمت ارزان‌تری تهیه کنید، بهتر است زمانی را برای سفر در نظر بگیرید که تقاضای مسافران برای رفتن به این مسیر کم باشد. بلیط‌های اکونومی از نوع چارتر بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال بلیط ارزان قیمت هواپیما تبریز استانبول هستند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول از ره بال آسمان

شما می‌توانید بلیط هواپیما استانبول را با قیمت‌های متفاوت از سایت ره بال آسمان بخرید. این سایت در حوزه فروش آنلاین بلیط وسایل نقلیه عمومی فعالیت دارد و زمانی که شما قصد خرید اینترنتی بلیط وسایل نقلیه را دارید، مانند یک دوست در کنار شماست تا خریدتان را به راحتی انجام دهید. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول از ره بال آسمان، وارد سایت آن شوید و در قسمت خرید بلیط هواپیما روی گزینه بلیط هواپیما خارجی کلیک کنید. مبدأ، مقصد، تاریخ حرکت و تعداد مسافران را در کادر وارد کنید و پس از مشاهده لیست سفرها و پرکردن فرم خرید، دکمه پرداخت آنلاین را بزنید و بلیط خود را با کارت عضو شتاب و به همین راحتی خریداری کنید.