به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از ویژوال کپیتالیست، شرکت های بزرگ آمریکایی کماکان در حال تصاحب سهم بزرگ تری از بازارهای جهانی هستند و اکنون ارزش بسیاری از این شرکت ها از اندازه اقتصاد کشورهای مختلف نیز بیشتر شده است. در حال حاضر دست کم سه شرکت بزرگ آمریکایی هستند که ارزش آن ها ۹۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر است. توضیح آنکه منظور از ارزش بازار، ارزش کل سهام آن شرکت است که از طریق ضرب تعداد کل سهام آن شرکت ضربدر قیمت هر سهم در بازارهای بورسی به دست می آید. همچنین قیمت های فوق مربوط به قیمت های سهام هر شرکت تا پایان ماه می سال جاری بوده است.

۱- اپل

ارزش این شرکت در حال حاضر ۲.۱ تریلیون دلار برآورد می شود که آن را به یکی از هفت اقتصاد بزرگ جهانی تبدیل می کند. در مقام مقایسه، حجم تولید ناخالص داخلی ایتالیا معادل دو تریلیون دلار، برزیل ۱.۸ تریلیون دلار، کانادا ۱.۷ تریلیون دلار و کره جنوبی ۱.۷ تریلیون دلار بوده است.  

۲- مایکروسافت

دیگر شرکت بزرگ آمریکایی که با ارزش بازار ۱.۹ تریلیون دلاری، می تواند یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.  در مقام مقایسه، حجم تولید ناخالص داخلی استرالیا معادل ۱.۴ تریلیون دلار، اسپانیا ۱.۴ تریلیون دلار، مکزیک ۱.۳ تریلیون دلار و اندونزی ۱.۱ تریلیون دلار بوده است.  

۳- فیس بوک

بزرگ ترین گروه شبکه های اجتماعی در جهان که تنها چند گام تا تبدیل شدن به یک قدرت یک تریلیون دلاری فاصله دارد. ارزش بازار فیس بوک طبق آخرین برآوردها چیزی حدود ۹۳۹ میلیارد دلار است. البته قبلا یک بار در گذشته ارزش فیس بوک از یک تریلیون دلار عبور کرده بود.

در مقام مقایسه، حجم تولید ناخالص داخلی هلند معادل ۹۰۷ میلیارد دلار، عربستان ۷۹۳ میلیارد دلار، ترکیه ۷۶۱ میلیارد دلار و سوییس ۷۰۳ میلیارد دلار بوده است.

منبع: ایسنا