به گزارش «نود اقتصادی»، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی رمان، شرق و ارتفاعات شمالی هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی 5 روز آینده در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش پراکنده وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

از روز چهارشنبه تا آخر هفته با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر و از پنجشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  از چهارشنبه تا آخر هفته در سواحل دریای خزر و اردبیل کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما روی می‌دهد. از امروز تا آخر هفته شرق دریای عمان و از چهارشنبه بعدازظهر تا ظهر جمعه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش بادشدید موقتی گاهی همراه با گردوخاگ و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/04/7 : جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی.

سه‌شنبه 1400/04/8: جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دامها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی.

منبع: تسنیم