به گزارش «نود اقتصادی»، حدود دو ماه از ورود علیرضا رزم حسینی به ساختمان خیابان سمیه برای اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید می گذرد و در این مدت، استاندار سابق کرمان و خراسان رضوی تصمیمات بحث برانگیزی برای مهمترین وزارتخانه اقتصادی کشور گرفته است.

یکی از این تصمیمات حکم انتصاب عجیبی بود که پنجشنبه هفته گذشته برای مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات صادر کرد. رزم حسینی، در حالی عبدالله سجادی دارای مدرک دکترای مدیریت رسانه را به جای افروز بهرامی برای مدیرعاملی صندوق ضمانت صادرات برگزید که بهرامی به عنوان یکی از متخصصین این حوزه دارای دکترای فاینانس از یکی از دانشگاه‌های فرانسه بود و در مدت حضورش در این صندوق عملکرد تقریبا قابل دفاعی از خود به جای گذاشته بود، به طوری که اکثر فعالان اقتصادی از اقدامات او در جهت رونق صادرات غیرنفتی حمایت می کردند.

جالب اینجاست وقتی برخی فعالان اقتصادی و تجار خبر برکناری افروز بهرامی را شنیدند، تعجب کرده و در فضای مجازی به این انتصاب جایگزین وی واکنش نشان دادند. در هر حال فشار تجار و فعالان اقتصادی در روزهای اخیر رزم حسینی را مجبور کرد تا درباره جایگزین بهرامی بیشتر تامل کند.

اقتصاد آنلاین شب گذشته گزارش داد، رزم حسینی مجبور شده، سجادی را بعد از چند روز برکنار و موقتا از حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت، همزمان به عنوان سرپرست این صندوق استفاده کند تا قدری از انتقادات به خودش بکاهد. البته بررسی ها نشان می‌دهد، زادبوم فعلا سرپرست است تا وقتی رزم حسینی فرد شایسته ای را انتخاب کند.

شنیده شده وزیر صمت که طی روزهای گذشته از برکناری افروز بهرامی پشیمان شده است، طی مذاکراتی با وی خواهان بازگشت مدیرعامل سابق صندوق ضمانت صادرات به پست قبلیش شده، ولی بهرامی اعلام کرده که دیگر حاضر نیست با سکاندار جدید وزارت صمت کار کند.

باید دید بخش صادرات کشور در این شرایط حساس کشور، از این تصمیمات عجیب و غریب وزیر صمت چه آسیبهایی خواهد دید و آیا رزم حسینی توانایی انتخاب یک مدیر مناسب برای صندوق ضمانت صادرات را خواهد داشت یا خیر؟

حال سوال اصلی این است با توجه به شرایط حساس و ویژه کشور، چرا نهادهایی که دارند در این وضعیت اقدامات مناسبی را برای مقابله با تحریم‌ها انجام می‌دهند، ناکوت می‌شوند. باید از وزیر صمت پرسید اگر عملکرد افروز بهرامی بد بود، حداقل جایگزین بهتری برای او پیدا می‌کردید نه یک فردی مثل سجادی که تخصصی در حوزه فاینانس و مالی ندارد و اغلب فعالیتهای اجرایی و مطالعات و مقالات‌ او در حوزه مدیریت رسانه است.