اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، بررسی گزارش اطلاعات صورت‌های مالی بانک‌های خصوصی برای دوره مالی منتهی به 31 شهریور ماه 1399 مندرج در سایت کدال همچنین نشان می‌دهد که سپرده‌های بانک‌ها با 6.5 درصد رشد به بیش از 8 میلیون و 235 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بر اساس همین اطلاعات، سپرده‌های بانک کارآفرین با رشد قابل توجه 41.8 درصدی، به بیش از 270 هزار میلیارد ریال رسیده است که این رشد، 35.3 درصد بیشتر از رشد میانگین کل بانک‌ها بوده است.

همچنین بررسی سهم بانک‌های خصوصی از کل سپرده‌ها نشان می‌دهد که سهم بانک کارآفرین از کل سپرده‌ها 3.4 درصد رشد نشان می‌دهد. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.8 درصد رشد داشته است.

منبع: کدال

بر اساس این گزارش، رشد سپرده‌های بانک کارآفرین در پی تدوین و ابلاغ برنامه‌های توسعه‌ای این بانک روی داده است. بانک کارآفرین بعد از اخذ مجوز از بانک مرکزی برای افزایش سرمایه، برنامه‌های توسعه‌ای خود را به اولویت‌های نخست بانک تبدیل کرده است.

بانک کارآفرین برنامه‌هایی از جمله جذب سپرده‌ها با رویکرد افزایش سهم بازار، توجه به زنجیره ارزش گروه مالی، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سپرده‌‌‌های مالکانه، رشد و توسعه متوازن منابع در کلیه شعب، معرفی محصولات ترکیبی از جهت جذب سپرده و اعطای تسهیلات (پایداری مشتریان)، تعریف محصولات متنوع تسهیلاتی بر اساس هدف‌گذاری جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار، کاهش تسهیلات غیرجاری و تعدیل اساسی نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات، کاهش تمرکز شعب تسهیلاتی و افزایش حجم فعالیت‌‌‌های اعتباری کلیه شعب، افزایش نرخ موثر درآمد تسهیلات، استفاده بهینه منابع مازاد و استفاده از فرصت‌‌‌های بازار بین بانکی و سرمایه‌گذاری، انجام افزایش سرمایه و ارتقاء نرخ نسبت‌‌‌های عملیاتی بانک و در نهایت تقویت و ارتقاء بخش فناوری اطلاعات بانک (تاسیس هلدینگ نگاه) را به عنوان اهداف اصلی خود در سال جاری معرفی کرده است.