به گزارش «نود اقتصادی» بررسی نرخ ۳۲ ارز منطقه‌ای و جهانی در ۲۰ مهرماه نشان می‌دهد درحالی تغییرات نرخ دلار برای اغلب مردم ملموس‌تر است که نرخ اغلب ارزهای خارجی طی ماه‌های اخیر به صورت چشمگیری رشد داشته است.

برای مثال دینار کویت، دینار بحرین، ریال عمان، پوند انگلیس، یورو و فرانک سوئیس، ۶  ارزی هستند که درحال حاضر نرخ این ارزها در بازار ارز ایران بالاتر از دلار است. همانطور که آمارهای نمودار نشان می‌دهد، در روز ۲۰ مهرماه دینار کویت با نرخ ۱۰۲ هزار و ۲۵۰ تومان، بالاترین و گران‌ترین ارز بازار ارز کشورمان بوده است.

پس از دینار کویت، دینار بحرین با ۸۲ هزار و ۴۶۰ تومان دومین ارز با بالاترین نرخ بوده، پس از آن ریال عمان با ۸۰ هزار و ۹۹۰ تومان در رتبه سوم، پوند انگلیس با ۴۰ هزار و ۷۴۴ تومان در رتبه چهارم، یورو با نرخ ۳۶ هزار و ۸۰۲ تومان در رتبه پنجم و فرانک سوئیس نیز با ۳۴ هزار و ۴۵۰ تومان در رتبه ششم قرار دارد. 

قابل ذکر است در روز ۲۰ مهرماه دلار با ۳۱ هزار و ۱۴۹ تومان هفتمین ارز با بالاترین و گران‌ترین نرخ در میان ارزهای خارجی بوده است. در کنار ارزهای گران، دینار عراق با نرخ ۲۷ تومان، لیر سوریه با ۶۱ تومان، درام ارمنستان با ۶۴ تومان، روپیه پاکستان با ۱۹۳ و افغانی افغانستان با ۴۰۷ تومان، ۶ ارزی بوده‌اند که ارزان‌ترین ارزهای موجود در بازار ارز ایران هستند.