به گزارش «نود اقتصادی»، امسال برخلاف هرسال، روز بازگشایی مدارس آمار ترددها تغییر محسوسی نداشت. آمارهای منتشر شده توسط نشان، گویای این موضوع است که رفتار کاربران این پلتفرم نسبت به یک روز مشابه در شهریور ماه تغییر خاصی نداشته‌ و تعداد مسیریابی‌های انجام شده با نشان، در روز بازگشایی مدارس رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است؛ اتفاقی که قابل مقایسه با دوره‌های قبلی بازگشایی مدارس نیست. نشان، تعداد مسیریابی‌های انجام شده توسط کاربرانش در روز شنبه ۱۵ شهریور را با روز شنبه ۱ شهریور مقایسه کرده است. در این مقایسه مشخص می‌شود تعداد مسیریابی در کل تهران، تنها ۶ درصد در روز بازگشایی مدارس افزایش داشته است (کلیک).

– مجلس طرح جدیدی برای تغییر روال فیلترینگ پلتفر‌م‌های خارجی ارائه کرد. بنابر طرح پیشنهادی چند تن از نمایندگان مجلس، مجوز مسدود و محدودکردن پلتفرم‌های خارجی از دست مقام‌های قضایی و کمیته‌ فیلترینگ خارج می‌شود (زومیت).

– ثبت غیرحضوری تلفن‌همراه مسافری ممنوع شد. طبق اعلام گمرک ایران ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری از مهرماه ممنوع است. (تابناک).

– احمد نادری، عضو کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند جهت آموزش در فضای مجازی خبر داد (ایسنا).

– امکان فیلتر فوری سایت های قمار و شرط بندی فراهم شد. کاربران در فضای مجازی می‌توانند سایت‌ها و بسترهای قمار و شرط‌بندی را به کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گزارش کنند تا نسبت‌به مسدودسازی فوری آن اقدام شود (زومیت).

– مدرسه فیلیمو، به عنوان یک پلتفرم VOD آموزشی، محصول جدید «صباایده»، از پاییز فعالیتش را آغاز خواهد کرد (آی تی ایران).

– ایران ادعای مایکروسافت مبنی بر دخالت هکرهای ایرانی در انتخابات آمریکا را رد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشور ادعای مایکروسافت پیرامون تلاش هکرهای ایرانی برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا را رد کرد. سعید خطیب‌زاده تاکید کرده برای تهران مهم نیست چه شخصی در کاخ سفید آمریکا ریاست می‌کند و پایبندی به حقوق بین‌الملل این کشور مهم است (دیجیاتو).

منبع:تجارت نیوز