به گزارش «نود اقتصادی»، امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار داشت: در حال حاضر مایع ضدعفونی کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. ماسک هم قرار بود در این فروشگاه‌ها توزیع شود که هنوز برنامه آن نهایی نشده و ماسکی به ما داده نشده است؛ بنابراین بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند.

وی بیان کرد: قیمت مصرف کننده روی کالاها درج شده و بیشتر آنها در کل کشور قیمت مشخصی دارند؛ بنابراین امکان اینکه قیمت بالاتر روی کالا درج شود و بعد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به آن‌ها تخفیف داده شود اصلا وجود ندارد، چرا که هیچ کالایی مختص فروشگاه زنجیره‌ای تولید نمی‌شود. حتی اگر قیمت متفاوتی هم درج شود مردم متوجه می‌شوند و خرید نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خود را در نظر می‌گیرند و کاری به قیمت مصرف کننده ندارند؛ به‌طوری‌که با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه‌های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر می‌گیرند که ممکن است این تخفیف به ۴۰ درصد هم برسد. به عبارت دیگر میزان تخفیف بستگی به این دارد که قیمت مصرف‌کننده چقدر درست باشد و در نظر گرفتن ۴۰ درصد تخفیف در فروشگاه زنجیره‌ای یعنی قیمت مصرف‌کننده آن قیمت درستی نیست.