به گزارش «نود اقتصادی»، محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت نقدینگی داروخانه‌ها مانند همیشه خوب نیست. یک مشکل اساسی ما بیمه‌ها هستند. معطل ماندن سرمایه داروخانه‌ها در شرکت‌های بیمه‌گذار و تغییرات قیمت فاحشی که برخی کالاها دارند، منجر به از بین رفتن سرمایه اصلی داروسازان موسس‌مان در داروخانه‌ها می‌شود.

من که ۳۰ سال است در این حوزه فعالیت دارم، امسال را بدترین سال برای موسسین داروخانه‌ها می‌دانم. زیرا با توجه به شرایط کرونا فعالیت مطب‌ها در بعضی زمان‌ها صفر بوده و حالا هم که فعالیت‌شان تاحدودی آغاز شده، میزان فعالیت ۱۰۰ درصدی نیست. زیرا مردم می‌ترسند که به مطب مراجعه کنند و سعی می‌کنند با بیماری‌شان بسازند و به همین دلیل فعالیت مطب‌ها به شدت کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش نسخ ورودی به داروخانه‌ها شده است.

کالاهایی که باید در داروخانه‌ها توزیع شوند و قابل تهیه باشند، با سیاست‌گذاری‌های غلط در داروخانه وجود ندارند. به عنوان مثال برای ماسک قیمت‌گذاری ویژه‌ای انجام شده، اما متاسفانه به میزان کافی آن را به داروخانه ها نمی‌رسانند. به همین دلیل در اکثر مواقع وقتی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنید، ماسک ارزان‌ قیمت وجود ندارد.

ماسک با قیمت مصوب و ارزان به صورت آب‌باریکه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. تهیه ماسک گران هم برای داروخانه و هم برای مردم هزینه بر است. شاید در شرکت‌های توزیعی وجود داشته باشد، اما ماسک‌های ارزان‌قیمت در حد ۵۰ تا ۱۰۰ عدد به داروخانه می‌دهند که امکان عرضه کافی به مردم را ندارد. این موضوع از نظر اقتصادی لطمه زیادی به داروخانه‌ها زده است.