به گزارش «نود اقتصادی»، حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: امسال با توجه به وضعیت مناسب منابع آبی، به زعم من نگرانی کمتری نسبت به خاموشی و قطعی برق وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر شیوه مدیریتی صحیحی پیش گرفته شود و اگر همه وارد عمل شوند و مصارف را کاهش دهیم، تابستان بدون خاموشی سپری خواهد شد. اما برای تابستان‌های بعدی نیاز است که روی چند راهکار تمرکز بیشتری انجام دهیم:

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: نخست؛ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و وارد کردن این ظرفیت به مدار برق کشور است. لازم است که دولت برنامه‌ریزی کند توسعه این بخش جذاب‌تر و ظرفیت ایجاد شده وارد مدار شود.

وی ادامه داد: دوم، کاهش هر چه بیشتر تلفات در تولید، توزیع و انتقال است که در بخش‌هایی می‌بینیم میزان تلفات به اندازه ظرفیت یک نیروگاه جدید است که برای احداث آن باید میلیاردها تومان تعهد ایجاد کرد. اگر سازوکار اقتصادی درستی تعریف شود، بخش خصوصی می‌تواند این تلفات را کاهش دهد و ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهد.

حمیدرضا صالحی افزود: راهکار سوم، سنکرون شبکه برق کشور با کشورهای دیگر بویژه همسایگان است. ما می‌توانیم با برقراری ارتباط برقی با کشورهای دیگر در تابستان‌ها برق ارزان بخریم و در زمستان برق را صادر کنیم. این اتصال بین‌المللی خطوط به نفع تمام کشورها خواهد بود.