به گزارش‌«نود اقتصادی»، صندوق بازنشستگی کشوری در پایگاه اطلاع رسانی خود، پیرامون اعلام حقوق مدیران اذعان داشته که احکام حقوقی مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال جدید، در مرحله تصویب نهایی و ابلاغ قرار دارد و پس از ابلاغ، در این صفحه منتشر خواهد شد.

صندوق بازنشستگی کشوری در این سال‌ها، هیچگاه، احکام حقوقی و حتی مدارک تحصیلی مدیران ارشد خود را در  معرض دید عموم قرار نمی‌داد. همین امر این ابهام را به وجود آورده بود که حقوق  بالای دریافتی مدیران این صندوق چه رابطه‌ای با تخصص و یا مدارک تحصیلی آنها دارد؟

انتشار تصاویر احکام حقوق دریافتی  و مدارک تحصیلی مدیران ارشد این صندوق و شرکت‌های تابعه، اولین بار، در زمان سید‌ میعاد صالحی، مدیرعامل قبلی صندوق بازنشستگی کشوری باب شد. اقدامی که در عین شفافیت، حواشی زیادی را هم برای این صندوق و مدیر جوان آن به دنبال داشت.

سید میعاد صالحی، ۱۰ فروردین ماه سال قبل به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب و تنها ۵ ماه بعد هم از این سمت کنار گذاشته شد. گفته می‌شود که مهمترین علت برکناری او از این سمت، دمیدن در شیپور شفافیت به‌دلیل انتشار گزارش‌هایی نظیر گزارش عملکرد صندوق، گزارش حقوق و دستمزد مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره، گزارش مدارک تحصیلی مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و گزارش صورت‌های مالی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه بوده است.

صندوق بازنشستگی کشوری دارای ۱۱۳ شرکت کنترلی و مدیریتی است.  این شرکت‌ها در قالب پنج هلدینگ انرژی، مالی، غذایی و دارویی، عمران و ساختمان و هلدینگ صنایع، معادن و گردشکری فعالیت می‌کنند.

صندوق بازنشستگی کشوری پس از صندوق تامین اجتماعی، دومین صندوق بزرگ بازنشستگی ایران است که در سال ۹۷ تعداد بیمه‌ شده اصلی این صندوق یک‌ میلیون و ۳۷۶ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران این صندوق یک‌ میلیون و ۲۷۷ هزار نفر بوده است.

گویا، شاخص نسبت پشتیبانی در این صندوق به عدد یک نفر رسیده که این امر نشان می‌دهد صندوق به‌هیچ‌ وجه نمی‌تواند برای پرداخت مستمری بازنشستگان فقط به منابع ورودی بیمه اکتفا کند!