به گزارش «نود اقتصادی»،‌ محمود تولایی، رئیس کمیسیون مالیات کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اقدام آژانس‌های مسافرتی در عدم بازگرداندن پول مردم نوعی تخلف است. ایرلاین‌های بزرگ و هتل‌ها باید پول آژانس‌ها را پس بدهند تا آنها هم بتوانند مبالغ دریافتی از مشتریان را عودت دهند. اینها زنجیره‌های به‌هم‌متصلی هستند که همه باید درست عمل کنند تا مشکل حل شود. اعتقاد دارم دولت باید پیگیر شود که این زنجیره همه با هم پرداخت‌ها را انجام دهند تا پول به دست صاحبانش برسد.

وی بیان کرد: وقتی که نهایتا یک آژانس سه درصد کمیسیون گرفته است، دیگر پولی در اختیار ندارد که ۹۷ درصد باقی‌مانده از پول قرارداد را پرداخت کند. هتل‌ها و ایرلاین‌ها طرف حساب آژانس‌ها هستند و می‌توانند آژانس‌ها را سر بدوانند، اما آژانس‌ها با مردم طرف هستند و نمی‌توانند مشتریان خود را معطل کنند.

تولایی گفت: این وسط بدنامی‌اش روی آژانس‌ها مانده است. وزارت میراث فرهنگی هیچ منابعی در اختیار آژانس‌ها قرار نداده و دولت هم توان پرداخت کمک ندارد و فقط به این فکر می‌کند که امروز را به فردا برساند. اگر مبلغی هم از سوی دولت پرداخت شود، مشکلات یک ماه آژانس‌ها را هم حل نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون مالیات کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران افزود: انجمن‌های صنفی باید پیگیر کار آژانس‌ها باشند و مشکلات آنها را فریاد بزنند، زیرا واقعا ممکن است برخی ایرلاین‌ها منابع را به آژانس‌ها برگردانده باشند، اما آژانس‌ها پول مردم را به آنها بازپس نداده باشند. باید این مسئله پیگیری شود که سره از ناسره شناسایی شود.