مجتبی پالوج معاون موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره معدوم سازی جوجه‌های یک روزه اظهار کرد: رستوران‌ها، هتل‌ها و غذاخوری‌ها ۳۰ درصد مصرف مرغ کشور را داشتند و با بسته شده آنها پس از شیوع کرونا، مصرف مرغ در کشور با کاهش قابل توجهی رو به رو می شود.

وی افزود: از طرف دیگر صادرات مرغ هم با مشکل رو به رو شده و محدودیت‌های بعد از شیوع کرونا به وجود آمد که این مسئله هم روی کاهش مصرف مرغ تاثیر گذاشت.

این مقام مسئول با رد کم بودن دان و خوراک طیور در کشور به خبرنگار «نود اقتصادی» خاطرنشان کرد: از لحاظ تامین دام بعد از شیوع کرونا هیچ تغییری در شرایط اتفاق نیفتاده است و این مسئله که برخی مطرح می‌کنند نمی‌تواند روی معدوم سازی‌ها تاثیر داشته باشد و یک عامل فرعی به حساب می‌آید.

پالوج گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان نهاد تخصصی در این خصوص در حال خرید و ذخیره سازی مرغ برای ایام ماه رمضان است و امیدواریم با استفاده بهتر از ظرفیت زنجیره تولید گوشت مرغ از خرداد ماه و فصل تابستان، وضعیت کنونی که در واحدهای تولید مرغ به وجود آمده پایان بیابد. دولت هم باید حمایت‌های بودجه‌ای خوبی از تولید کنندگان مرغ انجام دهد تا دیگر شاهد این گونه موارد نباشیم.