به گزارش «نود اقتصادی»،  محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: کرونا نه تنها بر خزانه ما اثرگذار بوده بلکه در بخش دیگری از منابع که در قانون بودجه پیش‌بینی شده تاثیرگذار بوده است؛ ضمن این‌که باید تعهداتی مثل پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی، بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان حمایت معیشتی، ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم، ۵۱۰۰ میلیارد تومان طرح تحول سلامت و ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان سهمی که باید به نهادهای حمایتی داده شود نیز محقق شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: فردا ۲۰ فروردین‌ماه باید ۴۴۰۰ میلیارد تومان برای یارانه‌ها پرداخت شود؛ ما یک پرداخت نیز در دهم فروردین‌ماه داشتیم ضمن این‌که مصرف بنزین از بیش از ۹۰ میلیون لیتر به ۴۲ میلیون لیتر در روز رسیده و آنچه از محل صرفه‌جویی بنزین می‌شد عرضه کرد با توجه به کاهش تقاضا در کشورهای همسایه مشکلات خود را دارد.

 نوبخت افزود: دولت در یکی از حساس‌ترین مراحل مدیریت منابع خود است تا به حال در خاطر ندارید که پرداخت حقوق‌ها به تاخیر بیفتد یا یارانه‌ها با تاخیر مواجه شود. وظیفه دولت این است که هنر مدیریت خود را روی مدیریت منابع و مصارف بگذارد و طرح‌های عمرانی را هم تا جایی که می‌شود آماده کند.