به گزارش «نود اقتصادی»، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در تشریح آخرین وضعیت محورهای در استان‌هایی که در بارش‌های یک‌ماه اخیر دچار سیلاب شده بودند، توضیح داد. اخیراً سه مرحله سیلاب در جاده‌های کشور داشتیم و 19 استان درگیر سیل شدند، اما بیشترین خسارت در 11 استان به جاده‌ها ایجاد شد. 

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر 9 هزار و 934 کیلومتر جاده آسیب دید و 886 دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شد. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 576 محور در سیلاب‌های اخیر آسیب دید، گفت: در حال حاضر 45 راه روستایی مسدود باقی مانده است و همچنین محورهای شریانی شهداد - نهبدان، خلخال - اسالم و خرم‌آباد - پلدختر در حال حاضر مسدود است. 

اکبری گفت: 901 راه روستایی در سیلاب‌های اخیر مسدود شده بود که اغلب آنها باز شد و در حال 45 راه روستایی مسدود داریم. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این 45 راه روستایی مسدود در استان‌های کرمان (پنج محور)، هرمزگان (34 محور)، گلستان (2 محور) و سیستان و بلوچستان (4 محور) است. 

اکبری گفت: در حال حاضر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش خاصی نداریم و امیدواریم این محورهایی که دچار سیلاب شده‌اند، با فروکش کردن آب به سرعت بازگشایی و اصلاح شوند. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: آخرین برآورد خسارتی که از کل محورهای آسیب‌دیده از سیلاب داشتیم، رقم 870 میلیارد تومان بود که به ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام شد. 

منبع:فارس