به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه های این سازمان با اشاره به آمار تجمعی ترددها در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا هشتم فروردین ماه جاری گفت: در مدت مذکور بالغ بر ۱۱ میلیون و ۸۷۱ هزار تردد بین استانی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص میزان تردد‌های بین ‌شهری از ساعت صفر تا ۲۴ روز هشتم فروردین  ماه اظهار داشت: میزان تردد براساس اطلاعات ثبت شده توسط سامانه‌های تردد شمار در جاده‌ها بالغ بر  ۶۹۵ هزار وسیله نقلیه است که نسبت به  ترددهای روزهفتم فروردین ماه ۲۰ درصد و نسبت به مدت‌ مشابه در سال گذشته  73 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان ورود و خروج استان تهران در روز هشتم فروردین‌ماه بالغ بر ۱۵۱ هزار وسیله نقلیه است که نسبت به روز هفتم فروردین ۲۸ درصد و نسبت به روز مورد اشاره در سال گذشته ۷۷ درصد کاهش داشته است.


مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد: آمار تجمعی ترددهای استان تهران در بازه زمانی بیست و پنجم اسفند ۹۸ تا هشتم فروردین ۹۹ بالغ بر سه میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه است  که نسبت به یک سال قبل خود بالغ بر ۵۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته آشوری نمودار و تحلیل‌های آماری حاکی از شروع بازگشت مردم از سفر‌ها از هفتم  فروردین ماه است اگرچه شتاب زیاد و تعداد قابل توجهی ندارد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به تردد عادی و روان در تمامی محور های شریانی و غیر شریانی کشور خاطرنشان کرد: آمار ترددها حاکی از همکاری مردم  و کاهش ترددها است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در محورهای مواصلاتی کشور از قبیل تابلوهای VMS، پیام متغیر و بیلبورده‌های موجود در سطح جاده‌ها، تبلیغات گسترده‌ای با موضوعات کاهش سفر و آموزش رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده است.​