به گزارش «نود اقتصادی»، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مصوبه ستاد مقابله با کرونا آمده است کسی که علائم کرونا دارد از خانه و شهر خود خارج نشود و به جای آنکه در ورودی شهرها و با پیمودن مسافت طولانی از تردد افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کوئید-۱۹ جلوگیری کنیم، در خروجی شهرها این کار را انجام دهیم تا کسانی که علائم آن را دارند از شهرهای خود خارج نشوند و برای درمان به سیستم درمانی معرفی شوند.

وی بیان کرد: در واقع به خاطر اینکه مردم به زحمت نیفتند، ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که در خروجی شهرها این کنترل انجام شود. این تصمیم مصوبه یک اقدام خردمندانه، خداپسندانه و مردم پسندانه است که اگر کسی علائم این بیماری را دارد از خروجش جلوگیری شود و اگر کسی مشکلی ندارد، محدودیت و مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد اما از همه مردم خواهش می کنیم از سفر غیرضروری خودداری کنند و امسال سفر نوروزی نداشته باشند تا کشور بتواند به این مسئله و مشکل مسلط شود.

محمد اسلامی افزود: همین اقدامات غربالگری و رصد افرادی که دارای علائم این بیماری هستند، هم اکنون در فرودگاه ها، ایستگاه‌های راه آهن و پایانه‌های مسافری انجام می شود و از سفر افراد مشکوک به این بیماری از طریق  سیستم حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

وزیر راه بیان کرد: این کار را از همان روزهای ابتدایی در فرودگاه‌ها و راه‌آهن شروع کردیم و با دستگاه‌های پیشرفته دمای بدن افراد را سنجیدیم و اگر کسی علائمی داشت، اسم، کد ملی و شماره تماسش را یادداشت کردیم تا در سیستم غربالگری وزارت بهداشت وارد کنیم و به امور فرد مبتلا یا مشکوک رسیدگی شود. در واقع هدف این اقدام و مصوبه ستاد مقابله با کرونا شناسایی همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری است تا بتوان زنجیره انتقال آن در کشور را قطع کرد.