اما این روزها افراد زیادی هستند که با نشانه های ویروس کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانها مراجعه می کنند ولی با بلاتکلیفی و سردرگمی رو به رو می شوند. مشاهدات میدانی خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می دهد که بیمارستانهای مختلف مراجعین خود را به یکدیگر پاس می دهند و با گرفتن هزینه های مختلف پاسخ دقیقی به افراد مشکوک به ویروس کرونا نمی دهند.

خبرنگار «نود اقتصادی» دیروز به سه بیمارستان امیرالمومنین، سینا و امیر اعلم مراجعه کرد و با موارد زیادی از افراد سردرگم و بلاتکلیف رو به رو شد. افرادی که ابتدا برای گرفتن عکس سی اتی اسکن و آزمایش باید هزینه های قابل توجهی را پرداخت کنند و سپس برای تشخیص نهایی باید به بیمارستان های دیگری ارجاع داده شوند.

برخی از بیمارستانها مانند سینا هم به بهانه پر بودن تخت‌های بیمارستانی حتی حاضر به معاینه مراجعین هم نیستند. شب گذشته در اوژانس بیمارستان امیراعلم تنها یک پزشک وجود داشت و همین مسئله مراجعین زیادی را که به همراه خانواده خود به بیمارستان آمده بودند ساعات زیادی در محیط آلوده به ویروس بیمارستان بدون ماسک و دستکش معطل می کرد.

از طرف دیگر علی رغم وعده وزارت بهداشت برای توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده هیچ کدام از داروخانه ها، مراکز درمانی و فروشگاه‌های دیگر این تجهیزات را ندارند. باید دید مسئولان وزارت بهداشت نسبت به این نوع نا به سامانی ها در مدیریت خود چه پاسخی دارند؟