به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و رعایت الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است.

وی افزود: تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات مبنی بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت و ضدعفونی کردن مکان‌های مورد لزوم در پایانه‌های مسافربری از طریق سازمان پایانه‌های شهرداری هستند.

وی به سایر تمهیدات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک تهیه و تحویل دهند.

باقر جوان اضافه کرد: به شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبنی بر رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل و نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه، نگهداری و توزیع بهداشتی خوراکی‌ها در بین مسافران الزام شده است.

وی افزود: شرکت‌های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفر‌ها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند نسبت به توجیه رعایت رفتار‌های بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، اقدام کنند.

گفتنی است؛ این اقدامات طی بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور برای نظارت کافی و مستمر با همکاری شبکه بهداشت استان در این خصوص ابلاغ شده است.