به گزارش «نود اقتصادی»، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی اظهار داشت: پیش از این کشورهای عراق و ترکیه از پذیرش مسافران ایرانی خودداری می‌کردند.

وی ادامه داد: عمان هم به تازگی پروازهای خود به ایران را قطع کرده است و از پذیرش پروازهای ایرانی معذور است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: همچنین قطر روز گذشته اعلام کرد که مسافران ایرانی را پذیرش نمی‌کند، اما برای انتقال مسافران خود که در ایران حضور دارند، پرواز انجام می‌دهد.

اسعدی سامانی بیان کرد: دبی هم اعلام کرده است که قبل از پذیرش مسافران ایرانی از آنها معاینه به عمل می‌آورد، اما شنیده‌ایم که به مسافران ایرانی ویزا نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: درواقع بخش اعظمی از پروازهای ایرانی به کشورهای همسایه فعلا متوقف شده است.

مسافران می‌توانند بلیت خود را بدون جریمه لغو کنند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: مسافرانی که از قبل برای این ایام بلیت خریداری کرده‌اند، می‌توانند به آژانس‌ها مراجعه کنند و بلیت خود را استرداد کنند و جریمه‌ای از این محل مشمول آنها نمی‌شود.

اسعدی سامانی تأکید کرد: البته اگر مسافری به عنوان مثال روز گذشته بلیت خریده باشد و امروز قصد کنسل کردن آن را داشته باشند، مشمول جریمه می‌شود، زیرا این شرایط به دلیل بروز بیماری کرونا در نظر گرفته شد و مسافرانی که از قبل بلیت خریده بودند، چون پیش‌بینی نشده بود، مشمول جریمه نمی‌شوند.

مسافران از خرید بلیت پرواز کشورهای اطراف فعلا خودداری کنند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در حال هماهنگی هستیم که شرکت‌های هواپیمایی داخلی فعلا فروش پرواز مسیر کشورهای اطراف را متوقف کنند، گفت: از آن منظر که برخی سایت‌ها بدون هماهنگی در حال عرضه بلیت‌های نوروزی خصوصا در مسیرهای ترکیه و... هستند، توصیه می‌شود مسافران فعلا بلیت پروازها به کشورهای همسایه را خریداری نکنند، چون مشخص نیست ویروس کرونا تا چه زمانی مهار می‌شود و آیا به عنوان مثال در ایام نوروز کشورهای همسایه پذیرش مسافر از بیرون دارند یا خیر.

بنابر این گزارش برخی کشورهای همسایه ایران به دلیل شیوع محدود ویروس کرونا در کشور ما اقدام به توقف پذیرش مسافران ایرانی کرده‌اند.

منبع: فارس