اخبار شرکتها- همایش تخصصی بیزینس کوچینگ روز جمعه ۱۸ بهمن با هدف آموزش تکنیک های موفقیت در کسب و کار مهندسی و ارائه تکنیکهای رشد و موفقیت در کسب و کارهای مهندسی و نیز تقویت کارآفرینی مهندسی و برای جامعه مخاطب؛ مهندسین، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مهندسی مرتبط با صنعت ساختمان که قصد ورود به بازار کار را دارند، برگزار شد.

دراین همایش امیرطه نوروزی - بنیانگذار برند طراحی آموزشی پاراسیویل، ماهان تیموری- بنیانگذار هوش مالی در ایران، بابک بختیاری- جوان ترین کارآفرین برگزیده سال کشور و همچنین مسیح جوادی - موسس مرکز بیزینس کوچینگ به سخنرانی پرداختند.

امیرطه نوروزی برگزار کننده این همایش در این خصوص گفت: معتقدیم که یک مهندس به 2 بال برای ورود به بازار کار نیاز دارد. بال اول؛ دانش فنی و مهارتهای فردی اوست و بال دوم؛ دانش عمومی کسب و کار است. در این میان غالب مهندسین یا نسبت به بال دوم آگاهی ندارند و یا اینکه عموماً به آن بی توجه بوده اند.

وی ادامه داد: دانشجویان و فارغ التحصیلان باید به این موضوع توجه داشته باشند که ورود به دنیای کسب کار، بجز مهارتها، دانش فنی و آنچه که در دانشگاه آموخته اند، به ابزار دیگری همچون؛ توجه به ارتباطات شخص، توجه به اصول مذاکره، ایده های خلاقانه در جهت پولسازی، انضباط فردی و مواردی از این دست نیز نیاز دارند.

این کارآفرین حوزه مهندسی درباره عوامل مهم، موثر و لازم برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته های مهندسی، گفت: اول باید نگرش و نقطه اتکای خود را اصلاح کنیم؛ نگرشی که شاید در کشور ما سال هاست به غلط، نهادینه شده است. چرا که به طور مثال از قدیم بر اتکا به دولت تاکید شد. پس از آن، اتکا به نظام مهندسی و سپس اتکا به شهرداری به میان آمد. چرا همیشه باید نفرات دوم و سومی بعنوان حلقه واسط، وجود داشته باشند تا افراد به درآمد برسند؟ این تفکری باطل بوده و باید پذیرفت که یک نگرش اشتباه است.

وی با بیان اینکه کارآموزی در رشته های مهندسی باید جدی گرفته شود، ادامه داد: من معتقدم که به جای آموزش دروس غیر کاربردی برای دانشجویان، اگر آموزش کاربرد نرم افزار در آموزش دانشجویان رشته های مهندسی در دانشگاه ها تقویت شود و بازدیدهای کارگاهی افزایش پیدا کند، به مراتب برای دانشجویان مفیدتر خواهد بود.