به گزارش «نود اقتصادی»، احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با موضوع فروش اقساطی مسکن مهر با اشاره به فرآیند واگذاری واحدهای مسکن مهر به صاحبان آنها بیان کرد: اولین گام در فرآیند واگذاری و فروش اقساطی، تکمیل واحد از هر نظر و گام بعدی اخذ گواهی پایان کار و اخذ سند اعیانی واحد است که در این صورت کار فروش اقساطی به مراتب آسان‌تر خواهد شد و فشاری هم به مردم بابت ضامن وارد نمی‌شود.

وی افزود: پس از فروش اقساطی، واحد باید به صاحبان تحویل داده شود که متأسفانه برخی مردم مراجعه نمی‌کنند و این به ضرر خودشان است زیرا باید کل مبلغ تسهیلات را در مدت زمان کمتری پرداخت کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص فشار بانک‌ها برای تسریع در فروش اقساطی واحدها قبل از تکمیل واحدها تأکید کرد: ما قطعاً زیر بار این قضیه نمی‌رویم، واحد باید تکمیل شده و قابل سکونت باشد.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: از بالغ بر دو میلیون و سی هزار واحد مسکن مهر ساخته شده، در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد آن تحویل شده و مابقی هم به خاطر مشکلات تحویل داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: عمده این واحدهای ناقص در شهرهای جدید پرند و هشتگرد و در استان‌های خوزستان و کرمانشاه است و در برخی استان‌ها هم کار تکمیل واحدها تا پایان سال تمام خواهد شد ضمن اینکه حدود ۶۵ هزار واحد نیمه تمام بلامعارض نیز داریم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پاسخ به این سوال که آیا پروژه مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم تمام خواهد شد؟ گفت: دولت با تنگناهای مالی مواجه است و تنها منابع ما در قانون بودجه ۹۸ هم زمین بود لذا تصمیم گرفتیم که ۱,۵۰۰ میلیارد تومان زمین را از طریق فروش یا تهاتر در اختیار پیمانکاران قرار دهیم که هزار و ۵۰ میلیارد آن باید در شهرهای جدید و ۴۵۰ میلیارد تومان هم در سایر استان‌ها هزینه شود.

وی اضافه کرد: دولت سرمایه بانک مسکن را افزایش داد تا با وام ۲۵۰۰ میلیارد تومانی از این محل زیرساخت‌ها و محوطه‌ها تکمیل شوند.

مهرآبادی در پایان با بیان اینکه نمی‌توان تاریخ دقیقی برای تحویل واحدهای باقی مانده مشخص کرد عنوان کرد: تحویل واحدهای باقی مانده تا پایان سال ۹۹ تمام خواهد شد.