روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت: طبیعتا اقشار پردرآمد جامعه که با موضوع مشمول نبودن در کمک معیشتی کنار آمده اند در صورت حذف از شمول یارانه نقدی نیز - در صورتی که دولت فضای افکار عمومی را بدرستی مدیریت کند- با با موضوع کنار خواهند آمد، اما متاسفانه به نظر می‌رسد دولت حاضر نیست هیچ گام اصلاحی را نیازمند اندکی تدبیر و مدیریت است به اجرا درآورد.

بویژه آنکه دولت در برخی موضوعات مهم که نمونه اخیرش «اصلاح قیمت بنزین» بود، بدون برنامه ریزی و بصورت ناگهانی و ناشیانه اقلام به اجرای تصمیم خود گرفت و بابت فشار روانی که در این زمینه به جامعه وارد شد، هیچ نگرانی نداشت. بویژه آنکه قیمت بنزین اتفاقا بر هزینه معیشت تمام دهک‌های ضعیف جامعه تاثیر زیادی داشت، اما حذف دهک‌های پردرآمد از شمول یارانه نقدی طبیعتا چنین تبعاتی نخواهد داشت.

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۹، تاملی بر این موضوع داشته باشند و برای تنویر افکار عمومی به صورت دقیق اعلام کنند که چرا ۲۴ میلیون نفر در زمان اجرای طرج حمایت معیشتی پردرآمد محسوب می‌شوند، اما در زمان غربالگری یارانه بگیران، همچنان محق دریافت شمرده می‌شوند.