به گزارش «نود اقتصادی» علی سایه‌میری استاد اقتصاد دانشگاه ایلام که نامش در بین امضاکنندگان نامه حمایت از حسن روحانی در اردیبهشت ماه 96 دیده می‌شود در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص سیاستهای اقتصادی دولت در دو سال گذشته اظهار کرد: قبل از آمدن آقای همتی سیاستهای اقتصادی دولت مبتنی بر آموزه‌های اقتصادی نبود، بعد از زمان ورود ایشان به بانک مرکزی سیاستها دوباره به مسیر اقتصاد برگشته است.
سایه‌میری با انتقاد از سیاستهای ارزی دولت خاطرنشان کرد: چند ماه بعد از اعلام سیاست دلار 4200 تومانی توسط آقای جهانگیری تازه اقتصاددانان پرسیده شد این سیاست درست است یا نه! آیا بهتر نبود قبل از اعلام این سیاست از اقتصاددانان نظر خواهی می شد؟ اعلام سیاست دلار 4200 تومانی بلایی بر سر کشور آورد که قیمت ارز را تا مرز 18 هزار تومان بالا برد و نوسانات بعدی در بازار ارز هم ایجاد شد.
وی با ابراز پشیمانی از امضای نامه حمایت از رئیس جمهور در اردیبهشت 96 گفت: با این شرایط واقعا اگر به دو سال قبل برگردیم دیگر نامه حمایت آمیز از آقای روحانی را امضا نمی‌کنم.
استاد اقتصاد دانشگاه ایلام در پاسخ به این سوال که "تحریمها را در مشکلات اقتصادی کشور موثرتر می‌دانید یا مدیریت داخلی را؟" گفت: در مشکلات امروز هم تحریمها تاثیر داشتند و هم مدیریت داخلی. اقتصاد آمریکا اقتصاد بزرگی در دنیاست و اقتصاد ما در برابر آن بسیار بسیار کوچک است، بنابراین آنها روی اقتصاد کشور ما تاثیر گذاشته‌اند. بسیاری از کشورها بین ترامپ و اقتصاد ایران آقای ترامپ را انتخاب کردند و به اقتصاد ما فشار آوردند.
سایه‌میری افزود: با این وجود مدیریت اقتصادی کشور شرایط بد ایجاد شده را بدتر کرد. شرایطی که مدیریت داخلی به وجود آورد قشرهای متوسط به پایین جامعه را به دردسر انداخت و شرایط سرمایه گذاری در کشور را سخت کرد. اشتغال کشور از این مسائل آسیب دید و عملا بیکاری و تورم به جایی رسید که نابه سامانی اقتصادی را به ارمغان آورد. مدیریت داخلی و تحریمها دو لبه قیچی بودند که عملا مردم را در اقتصاد کشور قیچی کردند.